
Συμφωνία επετεύχθη σε πρόταση των Ηνωμένων Εθνών να μεταφερθούν 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης.
Ο Martin Griffiths, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, αρμόδιος για τις ανθρωπιστικές υποθέσεις, εξέφρασε την ικανοποίησή του στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την πρόοδο που παρατηρείται αναφορικά με την επίλυση του ζητήματος του «FSO Safer», του οποίου η πολυετής παρουσία στην Ερυθρά Θάλασσα εγείρει ανησυχίες. Τα Ηνωμένα Έθνη πολλάκις έχουν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο μεγάλης πετρελαιοκηλίδας ή έκρηξης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγάλη οικολογική καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειώνεται ότι, το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά και πολλά τμήματα του βορρά. Ένας συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας εισήλθε στον πόλεμο τον Μάρτιο του 2015, με την υποστήριξη των ΗΠΑ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για να προσπαθήσει να επαναφέρει τον πρόεδρο Abed Rabbo Mansour Hadi στην εξουσία.
Το «FSO Safer», μήκους 360 μ., ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία και πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Υεμένης τη δεκαετία του 1980. Οι αντάρτες Χούτι κατέλαβαν τα δυτικά λιμάνια της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου του Ras Issa, μόλις τέσσερα μίλια μακριά από το σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το δεξαμενόπλοιο. Η έντονη παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι καθιστά δύσκολη την πρόσβαση των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να επιθεωρηθεί το πλοίο, παρά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις.
Πρόσφατα, η Greenpeace δημοσιοποίησε έκθεση για τον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο ενδεχόμενης πετρελαιοκηλίδας από το πλοίο. «Η μόνη λύση είναι η ασφαλής μεταφορά πετρελαίου από το πλοίο», καταλήγει η έκθεση.
Φωτό: MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ