
Συμφωνία επετεύχθη σε πρόταση των Ηνωμένων Εθνών να μεταφερθούν 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης.
Ο Martin Griffiths, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, αρμόδιος για τις ανθρωπιστικές υποθέσεις, εξέφρασε την ικανοποίησή του στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την πρόοδο που παρατηρείται αναφορικά με την επίλυση του ζητήματος του «FSO Safer», του οποίου η πολυετής παρουσία στην Ερυθρά Θάλασσα εγείρει ανησυχίες. Τα Ηνωμένα Έθνη πολλάκις έχουν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο μεγάλης πετρελαιοκηλίδας ή έκρηξης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγάλη οικολογική καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειώνεται ότι, το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά και πολλά τμήματα του βορρά. Ένας συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας εισήλθε στον πόλεμο τον Μάρτιο του 2015, με την υποστήριξη των ΗΠΑ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για να προσπαθήσει να επαναφέρει τον πρόεδρο Abed Rabbo Mansour Hadi στην εξουσία.
Το «FSO Safer», μήκους 360 μ., ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία και πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Υεμένης τη δεκαετία του 1980. Οι αντάρτες Χούτι κατέλαβαν τα δυτικά λιμάνια της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου του Ras Issa, μόλις τέσσερα μίλια μακριά από το σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το δεξαμενόπλοιο. Η έντονη παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι καθιστά δύσκολη την πρόσβαση των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να επιθεωρηθεί το πλοίο, παρά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις.
Πρόσφατα, η Greenpeace δημοσιοποίησε έκθεση για τον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο ενδεχόμενης πετρελαιοκηλίδας από το πλοίο. «Η μόνη λύση είναι η ασφαλής μεταφορά πετρελαίου από το πλοίο», καταλήγει η έκθεση.
Φωτό: MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Διακήρυξη για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ εστιάζοντας σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, υπέγραψαν στις 7 Νοεμβρίου στο Ζάππειο ο υφυπουργός Εξωτερικών,…

Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ