
Το μερίδιο του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία συνεχίζει να αυξάνεται, με πρόσφατη απόδειξη το παρθενικό ταξίδι του πρώτου Newcastlemax κατανάλωσης LNG, του MV «Mt. Tourmaline».
Ειδικότερα, το εν λόγω πλοίο διαθέτει χωρητικότητα 209.000 dwt και ναυλώθηκε από τον αυστραλιανό κολοσσό εξόρυξης BHP προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από την Αυστραλία στην Κίνα. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ναυλώσεων της BHP, η οποία εξερευνά επιλογές με φόντο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών της.
Η BHP έχει συνολικά ναυλώσει πέντε Newcastlemaxes κατανάλωσης LNG από την Eastern Pacific Shipping (EPS) για πέντε έτη. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, τα πλοία προσφέρουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεισφέρουν στους στόχους της εταιρείας αναφορικά με το ανθρακικό αποτύπωμα των μεταφορών της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BHP δεν συνιστά τον μοναδικό ναυλωτή που έχει λάβει τέτοιες πρωτοβουλίες. Πρόσφατα, ο νοτιοκορεατικός κολοσσός της αγοράς χάλυβα POSCO ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση του παρθενικού ταξιδιού του πρώτου bulk carrier κατανάλωσης LNG της εταιρείας. Εκτός αυτού, η ιαπωνική NYK Line ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2021 τη ναυπήγηση του πρώτου Capesize της, κατανάλωσης LNG.
Το LNG ως καύσιμο συνιστά σημείο τριγμών μεταξύ μελών και κύκλων της αγοράς, καθώς, παρότι προσφέρει κάποια οφέλη αναφορικά με τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, θεωρείται πως αποπροσανατολίζει τη βιομηχανία από το να εστιάσει στην ολοκληρωτική ενεργειακή μετάβασή της.
Φωτό: Eastern Pacific Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ