
Το μερίδιο του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία συνεχίζει να αυξάνεται, με πρόσφατη απόδειξη το παρθενικό ταξίδι του πρώτου Newcastlemax κατανάλωσης LNG, του MV «Mt. Tourmaline».
Ειδικότερα, το εν λόγω πλοίο διαθέτει χωρητικότητα 209.000 dwt και ναυλώθηκε από τον αυστραλιανό κολοσσό εξόρυξης BHP προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από την Αυστραλία στην Κίνα. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ναυλώσεων της BHP, η οποία εξερευνά επιλογές με φόντο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών της.
Η BHP έχει συνολικά ναυλώσει πέντε Newcastlemaxes κατανάλωσης LNG από την Eastern Pacific Shipping (EPS) για πέντε έτη. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, τα πλοία προσφέρουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεισφέρουν στους στόχους της εταιρείας αναφορικά με το ανθρακικό αποτύπωμα των μεταφορών της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BHP δεν συνιστά τον μοναδικό ναυλωτή που έχει λάβει τέτοιες πρωτοβουλίες. Πρόσφατα, ο νοτιοκορεατικός κολοσσός της αγοράς χάλυβα POSCO ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση του παρθενικού ταξιδιού του πρώτου bulk carrier κατανάλωσης LNG της εταιρείας. Εκτός αυτού, η ιαπωνική NYK Line ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2021 τη ναυπήγηση του πρώτου Capesize της, κατανάλωσης LNG.
Το LNG ως καύσιμο συνιστά σημείο τριγμών μεταξύ μελών και κύκλων της αγοράς, καθώς, παρότι προσφέρει κάποια οφέλη αναφορικά με τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, θεωρείται πως αποπροσανατολίζει τη βιομηχανία από το να εστιάσει στην ολοκληρωτική ενεργειακή μετάβασή της.
Φωτό: Eastern Pacific Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ