
Με νέα της έκθεση η Ένωση Δανών Εφοπλιστών (Danish Shipping) σημειώνει ότι οι όποιες προθέσεις της ΕΕ για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ενδέχεται να «εκτροχιαστούν» από δύο μέτρα που «αντιμάχονται» μεταξύ τους.
Πρόκειται για τις πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS. Τα επόμενα χρόνια, το FuelEU Maritime θα απαιτήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν όλο και πιο πράσινα καύσιμα στις δεξαμενές τους, ενώ το ETS θα θέσει μια τιμή για τις εκπομπές CO2 για την αύξηση της χρήσης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, σημειώνει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών.
Στη νέα έκθεση επισημαίνεται ότι, ενώ η πρόταση FuelEU Maritime εστιάζει στα greenhouse gases και στην αλυσίδα αξίας των καυσίμων, το ΕΤS εστιάζει αποκλειστικά στα greenhouse gas CO2 και μόνο στις εκπομπές κατά την καύση των καυσίμων. Ενώ στο FuelEU Maritime αξιολογείται το συνολικό αποτύπωμα της εξόρυξης, της διύλισης, της διανομής και τέλος της καύσης, η κλιματική αξιολόγηση του ETS είναι απλούστερη.
Η Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια Κλίματος, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της Danish Shipping, τονίζει πως υπάρχει περιθώριο για βελτίωση των προτάσεων και ανάγκη για ομοιογένεια. Σε διαφορετική περίπτωση, οι νομικές απαιτήσεις θα δημιουργήσουν εμπόδια.
Κατά τους Δανούς Εφοπλιστές, το ETS θα πρέπει να εφαρμοστεί για όλα τα greenhouse gases και να λαμβάνει υπόψη όλη την αλυσίδα αξίας των καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με Ευρωπαίους νομοθέτες σε διάφορες χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ