
Με νέα της έκθεση η Ένωση Δανών Εφοπλιστών (Danish Shipping) σημειώνει ότι οι όποιες προθέσεις της ΕΕ για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ενδέχεται να «εκτροχιαστούν» από δύο μέτρα που «αντιμάχονται» μεταξύ τους.
Πρόκειται για τις πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS. Τα επόμενα χρόνια, το FuelEU Maritime θα απαιτήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν όλο και πιο πράσινα καύσιμα στις δεξαμενές τους, ενώ το ETS θα θέσει μια τιμή για τις εκπομπές CO2 για την αύξηση της χρήσης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, σημειώνει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών.
Στη νέα έκθεση επισημαίνεται ότι, ενώ η πρόταση FuelEU Maritime εστιάζει στα greenhouse gases και στην αλυσίδα αξίας των καυσίμων, το ΕΤS εστιάζει αποκλειστικά στα greenhouse gas CO2 και μόνο στις εκπομπές κατά την καύση των καυσίμων. Ενώ στο FuelEU Maritime αξιολογείται το συνολικό αποτύπωμα της εξόρυξης, της διύλισης, της διανομής και τέλος της καύσης, η κλιματική αξιολόγηση του ETS είναι απλούστερη.
Η Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια Κλίματος, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της Danish Shipping, τονίζει πως υπάρχει περιθώριο για βελτίωση των προτάσεων και ανάγκη για ομοιογένεια. Σε διαφορετική περίπτωση, οι νομικές απαιτήσεις θα δημιουργήσουν εμπόδια.
Κατά τους Δανούς Εφοπλιστές, το ETS θα πρέπει να εφαρμοστεί για όλα τα greenhouse gases και να λαμβάνει υπόψη όλη την αλυσίδα αξίας των καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με Ευρωπαίους νομοθέτες σε διάφορες χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ