
Με νέα της έκθεση η Ένωση Δανών Εφοπλιστών (Danish Shipping) σημειώνει ότι οι όποιες προθέσεις της ΕΕ για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ενδέχεται να «εκτροχιαστούν» από δύο μέτρα που «αντιμάχονται» μεταξύ τους.
Πρόκειται για τις πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS. Τα επόμενα χρόνια, το FuelEU Maritime θα απαιτήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν όλο και πιο πράσινα καύσιμα στις δεξαμενές τους, ενώ το ETS θα θέσει μια τιμή για τις εκπομπές CO2 για την αύξηση της χρήσης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, σημειώνει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών.
Στη νέα έκθεση επισημαίνεται ότι, ενώ η πρόταση FuelEU Maritime εστιάζει στα greenhouse gases και στην αλυσίδα αξίας των καυσίμων, το ΕΤS εστιάζει αποκλειστικά στα greenhouse gas CO2 και μόνο στις εκπομπές κατά την καύση των καυσίμων. Ενώ στο FuelEU Maritime αξιολογείται το συνολικό αποτύπωμα της εξόρυξης, της διύλισης, της διανομής και τέλος της καύσης, η κλιματική αξιολόγηση του ETS είναι απλούστερη.
Η Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια Κλίματος, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της Danish Shipping, τονίζει πως υπάρχει περιθώριο για βελτίωση των προτάσεων και ανάγκη για ομοιογένεια. Σε διαφορετική περίπτωση, οι νομικές απαιτήσεις θα δημιουργήσουν εμπόδια.
Κατά τους Δανούς Εφοπλιστές, το ETS θα πρέπει να εφαρμοστεί για όλα τα greenhouse gases και να λαμβάνει υπόψη όλη την αλυσίδα αξίας των καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με Ευρωπαίους νομοθέτες σε διάφορες χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ