
Η γεωπολιτική κατάσταση στην Ανατολική Ευρώπη, και δη στα σύνορα Ρωσίας και Ουκρανίας, παραμένει τεταμένη επί σειρά μηνών, επιδρώντας μεταξύ άλλων στις τιμές ενεργειακών αγαθών. Οι πιο πρόσφατες κινήσεις της Μόσχας αναμένεται να επιδράσουν περαιτέρω στο παγκόσμιο εμπόριο, ιδίως στο θαλάσσιο, καθώς τα στρατιωτικά γυμνάσια Ρωσίας και Λευκορωσίας φέρνουν σκοπέλους αναφορικά με την πρόσβαση πλοίων στους ουκρανικούς λιμένες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, Ρωσία και Λευκορωσία ξεκίνησαν τη μεγαλύτερη κοινή στρατιωτική άσκηση των τελευταίων ετών, υπό το άγρυπνο βλέμμα πολλών ηγετών της Δύσης. Την ίδια ώρα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, η Ουκρανία κατακρίνει τις ανακοινωθείσες ναυτικές ασκήσεις της Ρωσίας, υπογραμμίζοντας πως καθιστούν τη ναυσιπλοΐα σε Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα πρακτικά αδύνατη. Σημειώνεται ότι η Ουκρανία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο bulk carriers μικρότερου μεγέθους, καθώς συνιστά σημαντικό εξαγωγέα σιτηρών.
Ωστόσο, το Κρεμλίνο αντέτεινε ότι όλοι οι στρατιωτικοί ελιγμοί του ρωσικού Ναυτικού συμμορφώνονται με το διεθνές δίκαιο και δεν επηρεάζουν τα routes του εμπορίου, όπως αναφέρει δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS.
Τέλος, οι ναυτικές ασκήσεις τόσο στη Μαύρη Θάλασσα όσο και στην Αζοφική Θάλασσα αναμένεται να έχουν διάρκεια μιας εβδομάδας, με εκκίνηση τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου.
Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 11.00:
Οι περιορισμοί όσον αφορά την πρόσβαση πλοίων στους λιμένες της Ουκρανίας στη θάλασσα του Αζόφ ανακλήθηκαν από πλευράς Ρωσίας, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Λιμενικής Αρχής της Ουκρανίας.
Την ίδια ώρα, οι Ουκρανοί έμποροι σιτηρών υπογράμμισαν ότι η περιορισμένη πρόσβαση στους λιμένες και στα «παραδοσιακά» routes δεν έχει επηρεάσει την αγορά εξαγωγών σιτηρών της χώρας.
Φωτό: Alexei Druzhinin – Sputnik/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ