
Η γεωπολιτική κατάσταση στην Ανατολική Ευρώπη, και δη στα σύνορα Ρωσίας και Ουκρανίας, παραμένει τεταμένη επί σειρά μηνών, επιδρώντας μεταξύ άλλων στις τιμές ενεργειακών αγαθών. Οι πιο πρόσφατες κινήσεις της Μόσχας αναμένεται να επιδράσουν περαιτέρω στο παγκόσμιο εμπόριο, ιδίως στο θαλάσσιο, καθώς τα στρατιωτικά γυμνάσια Ρωσίας και Λευκορωσίας φέρνουν σκοπέλους αναφορικά με την πρόσβαση πλοίων στους ουκρανικούς λιμένες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, Ρωσία και Λευκορωσία ξεκίνησαν τη μεγαλύτερη κοινή στρατιωτική άσκηση των τελευταίων ετών, υπό το άγρυπνο βλέμμα πολλών ηγετών της Δύσης. Την ίδια ώρα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, η Ουκρανία κατακρίνει τις ανακοινωθείσες ναυτικές ασκήσεις της Ρωσίας, υπογραμμίζοντας πως καθιστούν τη ναυσιπλοΐα σε Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα πρακτικά αδύνατη. Σημειώνεται ότι η Ουκρανία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο bulk carriers μικρότερου μεγέθους, καθώς συνιστά σημαντικό εξαγωγέα σιτηρών.
Ωστόσο, το Κρεμλίνο αντέτεινε ότι όλοι οι στρατιωτικοί ελιγμοί του ρωσικού Ναυτικού συμμορφώνονται με το διεθνές δίκαιο και δεν επηρεάζουν τα routes του εμπορίου, όπως αναφέρει δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS.
Τέλος, οι ναυτικές ασκήσεις τόσο στη Μαύρη Θάλασσα όσο και στην Αζοφική Θάλασσα αναμένεται να έχουν διάρκεια μιας εβδομάδας, με εκκίνηση τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου.
Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 11.00:
Οι περιορισμοί όσον αφορά την πρόσβαση πλοίων στους λιμένες της Ουκρανίας στη θάλασσα του Αζόφ ανακλήθηκαν από πλευράς Ρωσίας, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Λιμενικής Αρχής της Ουκρανίας.
Την ίδια ώρα, οι Ουκρανοί έμποροι σιτηρών υπογράμμισαν ότι η περιορισμένη πρόσβαση στους λιμένες και στα «παραδοσιακά» routes δεν έχει επηρεάσει την αγορά εξαγωγών σιτηρών της χώρας.
Φωτό: Alexei Druzhinin – Sputnik/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ