
Η κερδοφορία των κολοσσών πετρελαίου για το 2021 υποστηρίχτηκε από τις αυξημένες τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου που κατεγράφησαν εντός του προηγούμενου έτους. Πιο συγκεκριμένα, BP, Shell και Conoco PhIllips ανακοίνωσαν πρόσφατα τα οικονομικά τους αποτελέσματα και, ακολουθώντας τα βήματα των Chevron και ExxonMobil, κατέγραψαν ισχυρή κερδοφορία.
Ειδικότερα, η BP ανακοίνωσε κέρδη $7,6 δισ. για το 2021, έπειτα από ζημία άνω των $20 δισ. το 2020. Μάλιστα, το 2021 αποτέλεσε το πιο κερδοφόρο από τα τελευταία οκτώ έτη για τον πετρελαϊκό κολοσσό. Όσον αφορά την πρόοδο των projects της, η BP υπογράμμισε πως έχουν γίνει βήματα με επίκεντρο έντεκα projects υδρογονανθράκων, την ηλεκτρική ενέργεια αλλά και τις ανανεώσιμες πηγές. Ο κολοσσός σκοπεύει να εστιάσει στην ενεργειακή μετάβαση, ενώ στο portfolio του θα συμπεριληφθούν και projects στη Μεγάλη Βρετανία.
Παράλληλα, η Shell ανακοίνωσε κέρδη $20,1 δισ. για το 2021 έναντι ζημίας $21,7 δισ. το 2020. Όπως υπογράμμισε η εταιρεία, θα προβεί στην επαναγορά μετοχών αξίας $8,5 δισ., κάτι που εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε αύξηση περίπου 4% του μερίσματος του α’ τριμήνου του 2022. Όπως και η BP, η Shell προσμένει στις νέες εξελίξεις στο μέτωπο της απανθρακοποίησης.
Επιπλέον, ιδιαίτερα θετικά ήταν και τα οικονομικά αποτελέσματα της Conoco Phillips για το 2021. Πιο συγκεκριμένα, ο αμερικανικός κολοσσός σημείωσε κέρδη $8,1 δισ. έναντι ζημίας $2,7 δισ. το 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ