
H d’Amico Group, αναλύοντας τα αποτελέσματα από την υλοποίηση ενός προγράμματος βιομηχανικής ανάπτυξης ‒το οποίο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021 και περιλάμβανε τη δοκιμή ενός μείγματος βιοκαυσίμων B30, που προέρχονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, σε ένα από τα δεξαμενόπλοια κατηγορίας LR1 του στόλου της‒, αποφάσισε να επενδύσει περαιτέρω στη χρήση των βιοκαυσίμων B30 και στα υπόλοιπα LR1 πλοία του στόλου του ομίλου.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν το διάστημα 19 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου 2021 στο πλοίο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου «M/T Cielo di Rotterdam» του ομίλου d’Amico. Το πλοίο εφοδιάστηκε με το εν λόγω βιοκαύσιμο από την εταιρεία ναυτιλιακών καυσίμων TFG Marine, μια κοινοπραξία των Trafigura, Frontline και Golden Ocean, στην περιοχή Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα (ARA).
Τα ευρήματα των δοκιμών σχετίζονται κυρίως με τη μείωση των εκπομπών CO2 καθώς και τη διατήρηση σταθερών εκπομπών NOx. Οι δοκιμές έδειξαν πως το μείγμα βιοκαυσίμων B30 αποτελεί μια βιώσιμη λύση για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ΕΕ που θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2025 και αφορούν τη χρήση ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων στον ναυτιλιακό κλάδο. Παράλληλα, προέκυψε το συμπέρασμα πως τα μείγματα βιοκαυσίμων μπορούν να αναμειχθούν με τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα ως μια βιώσιμη λύση για τη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών.
Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση των εν λόγω δοκιμών και ενόψει των επερχόμενων κανονισμών, ο όμιλος d’Amico προχώρησε στην πιστοποίηση όλων των LR1 δεξαμενόπλοιων του στόλου του ώστε να καταναλώνουν μόνιμα το μείγμα βιοκαυσίμων B30. Τέλος, ο όμιλος σκοπεύει επίσης να προχωρήσει σε αντίστοιχη πιστοποίηση ολόκληρου του στόλου του καθώς και να πραγματοποιήσει παρόμοιες δοκιμές με βιοκαύσιμα B40 και B50 το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ