
Τη διαφύλαξη από την ελληνική πολιτεία της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά, όπως αυτή προβλέπεται από τον νόμο περί υποχρέωσης προστασίας του δικαιώματος στην εργασία για τους εργαζόμενους που δεν απεργούν αλλά και της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, ζητεί, με ανακοίνωσή της, η Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), με αφορμή τη σημερινή προειδοποιητική 24ωρη απεργία της «Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά-ΕΝΕΔΕΠ», ενός εκ των τριών σωματείων εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT).
«Εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα του Πειραιά» αναφέρει η ΔΝΕ.
Η ΔΝΕ προσθέτει ότι τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση. Όπως σημειώνει, οι ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο Πειραιώς εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, που σε πλείστες περιπτώσεις υπερέβαινε τις 14 ημέρες.
Η ΔΝΕ τονίζει ότι τα ανωτέρω δεδομένα, σε συνδυασμό με το κλίμα επιχειρησιακής αβεβαιότητας που υποδαυλίζεται μέσω των αιφνιδιαστικών -και κατά την κρίση της ελληνικής Δικαιοσύνης παράνομων αποκλεισμών των Πυλών του Λιμένος Πειραιώς- έχουν εξαναγκάσει τις μεγαλύτερες Alliances ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών να έχουν -κατά περίπτωση- αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ εξετάζονται πλέον εισηγήσεις μίας καθολικής εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων τους, τουλάχιστον για το προσεχές τρίμηνο.
Την ίδια ώρα την πλήρη αλληλεγγύη της στους λιμενεργάτες της COSCO, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ.
«Τα προβλήματα των εργαζομένων δεν λύνονται και δεν πρέπει να λύνονται με προσφυγή στα δικαστήρια, με ασφαλιστικά μέτρα ενάντια στις απεργιακές κινητοποιήσεις και δυνάμεις καταστολής, αλλά με πραγματικό και ουσιαστικό και κυρίως καλόπιστο διάλογο», αναφέρει, στην ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Παντελής Σαίτας/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ