
Μειωμένες εξαγωγές iron ore αναμένει για το 2022 η Rio Tinto, απόρροια του μειωμένου εργατικού δυναμικού λόγω της πανδημίας αλλά και των καθυστερήσεων στην παραγωγή από το ορυχείο Gudai-Darr.
Ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο εκτιμά ότι οι εξαγωγές του από την περιοχή Pilbara στη δυτική Αυστραλία θα κυμανθούν μεταξύ 320 και 335 εκατ. τόνων, όταν η UBS εκτιμούσε ότι οι εξαγωγές του μεταλλευτικού κολοσσού θα κυμαίνονταν φέτος στους 330-340 εκατ. τόνους. Το 2021, η Rio Tinto εξήγαγε 321,6 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος.
Την ίδια ώρα, και η Rio Tinto διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την κινεζική ζήτηση φέτος, καθώς τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του real estate στην ασιατική χώρα ίσως αποτελέσουν σκόπελο για νέες επενδύσεις στις κατασκευές.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα μπήκαν στον πάγο κατά ένα έτος οι εξαγωγές λιθίου από το project Jadar στη δυτική Σερβία, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να εκφράζουν την έντονη αντιπαράθεσή τους. Αντιθέτως, η Rio Tinto ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξαγορά του ορυχείου λιθίου Rincon στην Αργεντινή.
To iron ore αποτελεί το κυριότερο εμπόρευμα για τη ζήτηση των Capesizes και οι όποιες εξελίξεις στην προσφορά επηρεάζουν σημαντικά τους ναύλους του συγκεκριμένου τύπου πλοίου. Ας μη λησμονούμε, άλλωστε, τις οδυνηρές συνέπειες της πτώσης φράγματος στο ορυχείο Brumadinho της Vale τον Ιανουάριο του 2019 στους ναύλους των Capesizes για ένα σημαντικά μεγάλο χρονικό διάστημα εκείνου του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ