
Στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης του οίκου αναλύσεων και συγκριτικής αξιολόγησης Xeneta βρέθηκαν οι ενδοασιατικές τακτικές γραμμές και πιο συγκεκριμένα εκείνες μεταξύ της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2022, οι ναύλοι στη spot αγορά στα routes από τα κύρια κινεζικά λιμάνια στα σημαντικότερα ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά αυξήθηκαν σε επίπεδα άνω των $1.800/FEU.
Ωστόσο, η spot ναυλαγορά στις εν λόγω διαδρομές με αφετηρία την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα έχει καταγράψει πτώση σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, οι μέσοι ναύλοι τις πρώτες εβδομάδες του 2022 διαμορφώθηκαν στα $800 ανά FEU έναντι $1.700 πέρυσι.
Συνεπώς, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων ανάλογα με το λιμάνι προορισμού. Οι διαφορές αυτές είναι εμφανείς και στους ναύλους των συμβολαίων χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας. Πιο συγκεκριμένα, στις διαδρομές μεταξύ των τριών κρατών, οι ναύλοι είναι σχεδόν διπλάσιοι όταν η Κίνα αποτελεί αφετηρία των εξαγωγών εμπορευμάτων παρά όταν αποτελεί προορισμό τους.
Ωστόσο, βάσει της Xeneta, οι διαφορές αυτές μειώνονται όταν επιλέγονται μικρότερα λιμάνια ως αφετηρίες και προορισμοί στις ενδοασιατικές αγορές. Έτσι, η επιλογή μικρότερων λιμένων δύναται να ευνοήσει σημαντικά τους ναυλωτές, εξασφαλίζοντάς τους «οικονομίες» της τάξεως των $500 ανά FEU.
Φωτό: Tom Fisk/ Pixes
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ