
Στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης του οίκου αναλύσεων και συγκριτικής αξιολόγησης Xeneta βρέθηκαν οι ενδοασιατικές τακτικές γραμμές και πιο συγκεκριμένα εκείνες μεταξύ της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2022, οι ναύλοι στη spot αγορά στα routes από τα κύρια κινεζικά λιμάνια στα σημαντικότερα ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά αυξήθηκαν σε επίπεδα άνω των $1.800/FEU.
Ωστόσο, η spot ναυλαγορά στις εν λόγω διαδρομές με αφετηρία την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα έχει καταγράψει πτώση σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, οι μέσοι ναύλοι τις πρώτες εβδομάδες του 2022 διαμορφώθηκαν στα $800 ανά FEU έναντι $1.700 πέρυσι.
Συνεπώς, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων ανάλογα με το λιμάνι προορισμού. Οι διαφορές αυτές είναι εμφανείς και στους ναύλους των συμβολαίων χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας. Πιο συγκεκριμένα, στις διαδρομές μεταξύ των τριών κρατών, οι ναύλοι είναι σχεδόν διπλάσιοι όταν η Κίνα αποτελεί αφετηρία των εξαγωγών εμπορευμάτων παρά όταν αποτελεί προορισμό τους.
Ωστόσο, βάσει της Xeneta, οι διαφορές αυτές μειώνονται όταν επιλέγονται μικρότερα λιμάνια ως αφετηρίες και προορισμοί στις ενδοασιατικές αγορές. Έτσι, η επιλογή μικρότερων λιμένων δύναται να ευνοήσει σημαντικά τους ναυλωτές, εξασφαλίζοντάς τους «οικονομίες» της τάξεως των $500 ανά FEU.
Φωτό: Tom Fisk/ Pixes
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ