
Οι καθυστερήσεις και η συμφόρηση στα λιμάνια τείνουν να αποτελέσουν νόρμα τους τελευταίους μήνες, απότοκος εξέλιξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων.
Στο πλαίσιο αυτό, εταιρείες-κολοσσοί η μία μετά την άλλη ναυλώνουν οι ίδιες πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοση των εμπορευμάτων τους. Τα παραδείγματα πολλά το τελευταίο εξάμηνο: Coca-Cola, Ikea, Amazon, Depot, Walmart, Asda.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εξόρυξης σπάνιων γαιών Lynas Rare Earths παρέκαμψε τους παραδοσιακούς παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών και ναύλωσε η ίδια πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσει μια σταθερή ροή μεταλλευμάτων από την Αυστραλία σε μονάδα παραγωγής της στη Μαλαισία, εν μέσω αύξησης των τιμών των εν λόγω εμπορευμάτων.
H Lynas αναμένει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σπάνιων γαιών μετά τη συγχώνευση τριών κινεζικών κολοσσών. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι τιμές αυξάνονται όταν μεγάλοι παραγωγοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός.
Η Amanda Lacaze, Managing Director της εταιρείας, ανέφερε ότι η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας από την ίδια τη Lynas αποτελεί την «πιο λογική λύση» τη στιγμή που οι χρόνοι παράδοσης στη μονάδα της στη Μαλαισία έχουν υπερδιπλασιαστεί, με αποτέλεσμα να φθίνει η παραγωγικότητα. Μάλιστα, κατά την ίδια, η απόφαση αυτή δεν θα έχει παροδικό χαρακτήρα, αλλά θα αποτελέσει μια μόνιμη επιλογή στα logistics της εταιρείας, δεδομένου ότι οι σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν θα μετριαστούν σύντομα.
Η Lynas αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο παραγωγό σπάνιων γαιών εκτός Κίνας, σε μια περίοδο όπου χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την κυριαρχία της Κίνας στα εν λόγω εμπορεύματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αμυντικούς εξοπλισμούς και υποδομές καθαρής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…

O Yπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας παρενέβη νωρίτερα στον ReaL FM και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελλατόλα, σχετικά με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ