
Οι καθυστερήσεις και η συμφόρηση στα λιμάνια τείνουν να αποτελέσουν νόρμα τους τελευταίους μήνες, απότοκος εξέλιξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων.
Στο πλαίσιο αυτό, εταιρείες-κολοσσοί η μία μετά την άλλη ναυλώνουν οι ίδιες πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοση των εμπορευμάτων τους. Τα παραδείγματα πολλά το τελευταίο εξάμηνο: Coca-Cola, Ikea, Amazon, Depot, Walmart, Asda.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εξόρυξης σπάνιων γαιών Lynas Rare Earths παρέκαμψε τους παραδοσιακούς παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών και ναύλωσε η ίδια πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσει μια σταθερή ροή μεταλλευμάτων από την Αυστραλία σε μονάδα παραγωγής της στη Μαλαισία, εν μέσω αύξησης των τιμών των εν λόγω εμπορευμάτων.
H Lynas αναμένει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σπάνιων γαιών μετά τη συγχώνευση τριών κινεζικών κολοσσών. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι τιμές αυξάνονται όταν μεγάλοι παραγωγοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός.
Η Amanda Lacaze, Managing Director της εταιρείας, ανέφερε ότι η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας από την ίδια τη Lynas αποτελεί την «πιο λογική λύση» τη στιγμή που οι χρόνοι παράδοσης στη μονάδα της στη Μαλαισία έχουν υπερδιπλασιαστεί, με αποτέλεσμα να φθίνει η παραγωγικότητα. Μάλιστα, κατά την ίδια, η απόφαση αυτή δεν θα έχει παροδικό χαρακτήρα, αλλά θα αποτελέσει μια μόνιμη επιλογή στα logistics της εταιρείας, δεδομένου ότι οι σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν θα μετριαστούν σύντομα.
Η Lynas αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο παραγωγό σπάνιων γαιών εκτός Κίνας, σε μια περίοδο όπου χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την κυριαρχία της Κίνας στα εν λόγω εμπορεύματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αμυντικούς εξοπλισμούς και υποδομές καθαρής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ