
Η AP Moller–Maersk, στo πλαίσιo της ανανέωσης του στόλου της, προχώρησε πρόσφατα σε μια συμπληρωματική παραγγελία τεσσάρων containerships κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα επέκτασης μιας παραγγελίας που είχε κάνει τον Αύγουστο του 2021, η οποία αφορούσε οκτώ containerships χωρητικότητας 16.000 TEUs, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο.
Τα τέσσερα επιπλέον πλοία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2025, ενώ τα οκτώ πλοία της αρχικής παραγγελίας πρόκειται να παραδοθούν μέσα στο 2024. Πριν από την παραλαβή των δώδεκα πρωτοποριακών containerships, η Maersk πρόκειται επίσης να παραλάβει μέσα στο 2023 το πρώτο πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης του στόλου της, ένα πλοίο τροφοδοσίας χωρητικότητας 2.100 TEU. Έτσι συνολικά τα δεκατρία πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει η Maersk θα αντιπροσωπεύουν το 4,5% της συνολικής χωρητικότητας φορτίου του στόλου της εταιρείας.
Η επόμενη πρόκληση που έχει τώρα να αντιμετωπίσει η Maersk αφορά την εξασφάλιση αρκετών ποσοτήτων πράσινης μεθανόλης ώστε να τροφοδοτεί τα εν λόγω πλοία, καθώς οι ετήσιες ανάγκες της για το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο υπολογίζονται μετά την προσθήκη και των τεσσάρων επιπλέον πλοίων στους 420.000-540.000 τόνους. Αν και η εταιρεία δεν είναι σίγουρη αν θα μπορέσει να προμηθευτεί τις απαιτούμενες ποσότητες μεθανόλης για τα πρώτα ταξίδια των νέων πλοίων της, παρόλα αυτά είναι αισιόδοξη για τη διασφάλιση της προμήθειας του εν λόγω καυσίμου μέχρι τα έτη 2025-2026.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ