
Η AP Moller–Maersk, στo πλαίσιo της ανανέωσης του στόλου της, προχώρησε πρόσφατα σε μια συμπληρωματική παραγγελία τεσσάρων containerships κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα επέκτασης μιας παραγγελίας που είχε κάνει τον Αύγουστο του 2021, η οποία αφορούσε οκτώ containerships χωρητικότητας 16.000 TEUs, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο.
Τα τέσσερα επιπλέον πλοία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2025, ενώ τα οκτώ πλοία της αρχικής παραγγελίας πρόκειται να παραδοθούν μέσα στο 2024. Πριν από την παραλαβή των δώδεκα πρωτοποριακών containerships, η Maersk πρόκειται επίσης να παραλάβει μέσα στο 2023 το πρώτο πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης του στόλου της, ένα πλοίο τροφοδοσίας χωρητικότητας 2.100 TEU. Έτσι συνολικά τα δεκατρία πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει η Maersk θα αντιπροσωπεύουν το 4,5% της συνολικής χωρητικότητας φορτίου του στόλου της εταιρείας.
Η επόμενη πρόκληση που έχει τώρα να αντιμετωπίσει η Maersk αφορά την εξασφάλιση αρκετών ποσοτήτων πράσινης μεθανόλης ώστε να τροφοδοτεί τα εν λόγω πλοία, καθώς οι ετήσιες ανάγκες της για το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο υπολογίζονται μετά την προσθήκη και των τεσσάρων επιπλέον πλοίων στους 420.000-540.000 τόνους. Αν και η εταιρεία δεν είναι σίγουρη αν θα μπορέσει να προμηθευτεί τις απαιτούμενες ποσότητες μεθανόλης για τα πρώτα ταξίδια των νέων πλοίων της, παρόλα αυτά είναι αισιόδοξη για τη διασφάλιση της προμήθειας του εν λόγω καυσίμου μέχρι τα έτη 2025-2026.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ