
Η AP Moller–Maersk, στo πλαίσιo της ανανέωσης του στόλου της, προχώρησε πρόσφατα σε μια συμπληρωματική παραγγελία τεσσάρων containerships κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα επέκτασης μιας παραγγελίας που είχε κάνει τον Αύγουστο του 2021, η οποία αφορούσε οκτώ containerships χωρητικότητας 16.000 TEUs, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο.
Τα τέσσερα επιπλέον πλοία είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2025, ενώ τα οκτώ πλοία της αρχικής παραγγελίας πρόκειται να παραδοθούν μέσα στο 2024. Πριν από την παραλαβή των δώδεκα πρωτοποριακών containerships, η Maersk πρόκειται επίσης να παραλάβει μέσα στο 2023 το πρώτο πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης του στόλου της, ένα πλοίο τροφοδοσίας χωρητικότητας 2.100 TEU. Έτσι συνολικά τα δεκατρία πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που θα διαθέτει η Maersk θα αντιπροσωπεύουν το 4,5% της συνολικής χωρητικότητας φορτίου του στόλου της εταιρείας.
Η επόμενη πρόκληση που έχει τώρα να αντιμετωπίσει η Maersk αφορά την εξασφάλιση αρκετών ποσοτήτων πράσινης μεθανόλης ώστε να τροφοδοτεί τα εν λόγω πλοία, καθώς οι ετήσιες ανάγκες της για το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο υπολογίζονται μετά την προσθήκη και των τεσσάρων επιπλέον πλοίων στους 420.000-540.000 τόνους. Αν και η εταιρεία δεν είναι σίγουρη αν θα μπορέσει να προμηθευτεί τις απαιτούμενες ποσότητες μεθανόλης για τα πρώτα ταξίδια των νέων πλοίων της, παρόλα αυτά είναι αισιόδοξη για τη διασφάλιση της προμήθειας του εν λόγω καυσίμου μέχρι τα έτη 2025-2026.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ