
Τον στόχο για ανθρακική ουδετερότητα έως και το 2040, αντί του 2050, ανακοίνωσε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου. Ακόμη, η εταιρεία έθεσε νέους περιβαλλοντικούς στόχους και για το 2030.
Ειδικότερα, η Maersk ανακοίνωσε πως επίκεντρο του στόχου να καταστούν ανθρακικά ουδέτερες οι εφοδιαστικές αλυσίδες συνιστά ο περιορισμός της ανόδου της θερμοκρασίας του πλανήτη. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι για το 2030 συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά μεταφερόμενο μέσω θαλάσσης container.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο στόχος της Maersk ταυτίζεται με τις πράσινες επιδιώξεις σημαντικών ναυλωτών. Υπενθυμίζεται πως, τον Νοέμβριο του 2021, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, όπως η IKEA και η Amazon, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μόνο με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, μια άλλη μεγάλη εταιρεία στις τακτικές γραμμές, η Hapag-Lloyd, ανακοίνωσε στόχους ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2045, μένοντας ένα βήμα «πίσω» από τη Maersk. Όπως σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο CEO της Vespucci Maritime, Lars Jensen, εφόσον οι προθέσεις της Maersk της δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη ναύλωση των πλοίων της έναντι των ανταγωνιστών της, τα υπόλοιπα μεγαθήρια της αγοράς θα ακολουθήσουν κατά πόδας.
Επιπλέον, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς θεωρούν πως η ενεργειακή μετάβαση θα επιφέρει άνοδο στα κόστη θαλάσσιων μεταφορών. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Lars Jensen, το αυξανόμενο κόστος πιθανώς θα αποτυπωθεί σε πληθωριστικές πιέσεις, μετακυλίοντας το κόστος της ενεργειακής μετάβασης στον τελικό καταναλωτή.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ