
Οι επιδόσεις των ναυτιλιακών αγορών το περασμένο έτος ήταν οι καλύτερες από το 2008, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Clarksons σε ανασκοπικό report.
Η πολύ καλή εικόνα των ναυλαγορών αποτυπώθηκε στον δείκτη ClarkSea του ναυλομεσιτικού οίκου, ο οποίος κατάγραψε αύξηση 93% το 2021, στα $28.700/ημέρα. Η αύξηση του διά θαλάσσης όγκου φορτίου, η λιμενική συμφόρηση και η περιορισμένη αύξηση του στόλου αποτέλεσαν τις κύριες συνιστώσες για την ανάκαμψη των ναυτιλιακών αγορών. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος του θαλάσσιου εμπορίου άγγιξε τα προ πανδημίας επίπεδα στα μέσα του έτους και συνολικά ανήλθε στους 12 δισ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2020. Παράλληλα, η αύξηση του τονάζ ήταν της τάξης του 2,9%, μειωμένη συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας (4,1%).
Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι ναύλοι των containerships να σημειώσουν θεαματική άνοδο 260% συγκριτικά με το 2020 και να αγγίζουν πενταπλάσια επίπεδα συγκριτικά με εκείνα προ πανδημίας. Αντιστοίχως, οι ναύλοι των bulk carriers εκτοξεύτηκαν κατά 185%, στα υψηλότερα επίπεδα για πάνω από μία δεκαετία. Τα μικρότερα μεγέθη, βοηθούμενα από την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου δευτερευόντων ξηρών φορτίων και σιτηρών, απέδωσαν ιδιαίτερα καλά. Ενδεικτικά, 210% ήταν η αύξηση των ναύλων των Supramaxes. Πολύ καλή χρονιά ήταν το 2021 και για τα LNG carriers (+50%), τα car carriers (+103%) και Ro-Ro (+20%). Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν τα δεξαμενόπλοια, με τα VLCCs να καταγράφουν σοβαρές απώλειες το 2021.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ