
Οι επιδόσεις των ναυτιλιακών αγορών το περασμένο έτος ήταν οι καλύτερες από το 2008, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Clarksons σε ανασκοπικό report.
Η πολύ καλή εικόνα των ναυλαγορών αποτυπώθηκε στον δείκτη ClarkSea του ναυλομεσιτικού οίκου, ο οποίος κατάγραψε αύξηση 93% το 2021, στα $28.700/ημέρα. Η αύξηση του διά θαλάσσης όγκου φορτίου, η λιμενική συμφόρηση και η περιορισμένη αύξηση του στόλου αποτέλεσαν τις κύριες συνιστώσες για την ανάκαμψη των ναυτιλιακών αγορών. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος του θαλάσσιου εμπορίου άγγιξε τα προ πανδημίας επίπεδα στα μέσα του έτους και συνολικά ανήλθε στους 12 δισ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2020. Παράλληλα, η αύξηση του τονάζ ήταν της τάξης του 2,9%, μειωμένη συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας (4,1%).
Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι ναύλοι των containerships να σημειώσουν θεαματική άνοδο 260% συγκριτικά με το 2020 και να αγγίζουν πενταπλάσια επίπεδα συγκριτικά με εκείνα προ πανδημίας. Αντιστοίχως, οι ναύλοι των bulk carriers εκτοξεύτηκαν κατά 185%, στα υψηλότερα επίπεδα για πάνω από μία δεκαετία. Τα μικρότερα μεγέθη, βοηθούμενα από την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου δευτερευόντων ξηρών φορτίων και σιτηρών, απέδωσαν ιδιαίτερα καλά. Ενδεικτικά, 210% ήταν η αύξηση των ναύλων των Supramaxes. Πολύ καλή χρονιά ήταν το 2021 και για τα LNG carriers (+50%), τα car carriers (+103%) και Ro-Ro (+20%). Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν τα δεξαμενόπλοια, με τα VLCCs να καταγράφουν σοβαρές απώλειες το 2021.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ