
Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου το γερμανικό ναυπηγείο MV Werften, το οποίο ειδικεύεται στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων.
Η δυσάρεστη αυτή εξέλιξη αποτελεί απόρροια της αδυναμίας επίτευξης συμφωνίας μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ναυπηγείου Genting Hong Kong αναφορικά με τη χρηματοδότηση κατασκευής του κρουαζιερόπλοιου «Global Dream» για λογαριασμό της Dream Cruises, η οποία επίσης αποτελεί θυγατρική της Genting Hong Kong. Το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως και προοριζόταν αποκλειστικά για την ασιατική αγορά.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων, Robert Habeck, κατηγόρησε την Genting για τα οικονομικά προβλήματα του γερμανικού ναυπηγείου καθώς και για την ενδεχόμενη απώλεια 2.000 θέσεων εργασίας, όπως αναφέρουν γερμανικά ΜΜΕ.
Genting και MV Werften αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά ζητήματα, καθώς ο αντίκτυπος της πανδημίας χτύπησε τον κλάδο της κρουαζιέρας περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο της ναυτιλίας, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων, τομέας στον οποίο διακρίνονται τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, να κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: www.mv-werften.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ