
Οι ιαπωνικές εταιρείες MTI Co. Ltd., Nabtesco Corporation, Nihon Shipyard Co. Ltd., BEMAC Corporation, NYK Line και ο νηογνώμονας ClassNK συμμετέχουν σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη συστημάτων αυτοματοποιημένης λειτουργίας κινητήρων πλοίων μικρών αποστάσεων. Το νέο πρόγραμμα, το οποίο έχει ως απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς πλοίων μικρών αποστάσεων, τα οποία θα χαρακτηρίζονται από υψηλά επίπεδα αυτοματισμού, επιλέχθηκε από το ιαπωνικό Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT) στο πλαίσιο του προγράμματος «2021 Support Project for R&D in Promoting Aggregation and Cooperation in the Maritime Industry», που υλοποιεί το υπουργείο.
Σύμφωνα με τον ClassNK, ο κλάδος της ακτοπλοΐας κινδυνεύει στο μέλλον να βρεθεί αντιμέτωπος με ελλείψεις πληρωμάτων και, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτός ο κίνδυνος και οι πιθανές συνέπειές του στην ασφαλή λειτουργία των πλοίων, η νέα σύμπραξη θα στοχεύσει σε πρώτο στάδιο στην εκτίμηση των βασικών αιτιών που προκαλούν μηχανικές βλάβες στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία προσομοιωτές. Στη συνέχεια θα αναπτύξει ένα σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης κινητήρα, το οποίο θα είναι σε θέση να κρίνει και να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο αποκατάστασης των βλαβών που ενδέχεται να προκύψουν στον κινητήρα.
Με αυτόν τον τρόπο, ένα κέντρο ελέγχου στη στεριά θα παρακολουθεί την κατάσταση των κινητήρων ενός ολόκληρου στόλου, διατηρώντας υψηλά επίπεδα ασφαλείας ακόμα και αν μειωθεί στο μέλλον ο αριθμός των μελών του πληρώματος που ασχολούνται με τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του κινητήρα του πλοίου. Παράλληλα, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος απομακρυσμένης παρακολούθησης θα μπορούσε να ανοίξει νέες θέσεις εργασίας για ναυτικούς στα κέντρα παρακολούθησης στη στεριά, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε ένα λιγότερο απομονωμένο εργασιακό περιβάλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ