
Οι ιαπωνικές εταιρείες MTI Co. Ltd., Nabtesco Corporation, Nihon Shipyard Co. Ltd., BEMAC Corporation, NYK Line και ο νηογνώμονας ClassNK συμμετέχουν σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη συστημάτων αυτοματοποιημένης λειτουργίας κινητήρων πλοίων μικρών αποστάσεων. Το νέο πρόγραμμα, το οποίο έχει ως απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς πλοίων μικρών αποστάσεων, τα οποία θα χαρακτηρίζονται από υψηλά επίπεδα αυτοματισμού, επιλέχθηκε από το ιαπωνικό Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT) στο πλαίσιο του προγράμματος «2021 Support Project for R&D in Promoting Aggregation and Cooperation in the Maritime Industry», που υλοποιεί το υπουργείο.
Σύμφωνα με τον ClassNK, ο κλάδος της ακτοπλοΐας κινδυνεύει στο μέλλον να βρεθεί αντιμέτωπος με ελλείψεις πληρωμάτων και, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτός ο κίνδυνος και οι πιθανές συνέπειές του στην ασφαλή λειτουργία των πλοίων, η νέα σύμπραξη θα στοχεύσει σε πρώτο στάδιο στην εκτίμηση των βασικών αιτιών που προκαλούν μηχανικές βλάβες στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία προσομοιωτές. Στη συνέχεια θα αναπτύξει ένα σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης κινητήρα, το οποίο θα είναι σε θέση να κρίνει και να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο αποκατάστασης των βλαβών που ενδέχεται να προκύψουν στον κινητήρα.
Με αυτόν τον τρόπο, ένα κέντρο ελέγχου στη στεριά θα παρακολουθεί την κατάσταση των κινητήρων ενός ολόκληρου στόλου, διατηρώντας υψηλά επίπεδα ασφαλείας ακόμα και αν μειωθεί στο μέλλον ο αριθμός των μελών του πληρώματος που ασχολούνται με τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του κινητήρα του πλοίου. Παράλληλα, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος απομακρυσμένης παρακολούθησης θα μπορούσε να ανοίξει νέες θέσεις εργασίας για ναυτικούς στα κέντρα παρακολούθησης στη στεριά, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε ένα λιγότερο απομονωμένο εργασιακό περιβάλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ανακατατάξεις αναμένονται προσεχώς στη σύνθεση του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τα containerships-«μεγαθήρια» να προσπερνούν τα Neo-Sub-Panamax πλοία. Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της…
Με την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η παραγωγή και η ζήτηση φυσικού αερίου στις…
Τουλάχιστον 2.000 κωδικοί προϊόντων σούπερ μάρκετ θα μειωθούν από σήμερα κατά 8%, όπως ενημέρωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς…
Διασπασμένη φαίνεται να είναι η διεθνής κοινότητα ως προς τη στήριξη των προτάσεων του IMO που συζητώνται ήδη αυτή την εβδομάδα στην MEPC ES.2…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ