
«Πιστός» στο τωρινό πλάνο προσφοράς πετρελαίου θα παραμείνει ο OPEC+ και τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. Ειδικότερα, το πλάνο παραγωγής του OPEC+ προβλέπει τη μηνιαία αύξηση της παραγωγής του κατά 400.000 βαρέλια ανά ημέρα.
Σημειώνεται πως ο OPEC+ θεωρεί ότι η επίδραση της Όμικρον δεν θα είναι εξίσου σοβαρή με προηγούμενες παραλλαγές της πανδημίας, οπότε και η ζήτηση δεν θα επηρεαστεί σε σημαντικό βαθμό. Υπενθυμίζεται πως ο Οργανισμός προέβη σε μείωση της παραγωγής του κατά 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2020. Επί του παρόντος έχει αναιρεθεί περίπου το 70% των μειώσεων αυτών, ενώ η παραγωγή αναμένεται να επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα τον Σεπτέμβριο του 2022.
Επιπλέον, ο OPEC+ δέχεται πίεση εδώ και κάποιους μήνες από τις ΗΠΑ, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγή του και να συντελέσει στη μείωση των τιμών ενεργειακών αγαθών, που πλήττουν το καταναλωτικό κοινό. Η «απάθεια» του OPEC+ οδήγησε διεθνείς δυνάμεις στην αποδέσμευση ποσοτήτων από τα στρατηγικά αποθέματά τους (SRPs) προς τα τέλη του 2021.
Ωστόσο, αναλυτές υποστηρίζουν πως ο OPEC+ ίσως αναγκαστεί να αλλάξει ρότα σε ό,τι αφορά την παραγωγή του, εφόσον οι εντάσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας αναφορικά με την Ουκρανία ενταθούν ή εάν υπάρξει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιράν και λοιπών διεθνών δυνάμεων, που θα οδηγούσε σε κατάργηση των δασμών που έχουν επιβληθεί στο ιρανικό πετρέλαιο.
Φωτό: www.slon.pics/Freepik
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ