
Μετά από μια χρονιά με ιστορικά χαμηλή παραγωγή πετρελαίου, η Βενεζουέλα ανέκαμψε το 2021, καθώς η κρατική εταιρεία πετρελαίου Petroleos de Venezuela κατάφερε να συνάψει συμφωνίες που της επέτρεψαν να παραγάγει, να διυλίσει και να εξαγάγει κατεργασμένο «ελαφρύτερο» πετρέλαιο. Τον Νοέμβριο του 2021, η παραγωγή ξεπέρασε τα 824.000 βαρέλια την ημέρα, αύξηση πάνω από 90% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Η αύξηση επιτεύχθηκε κυρίως μετά τη συμφωνία με την ιρανική Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου, που αποδείχθηκε σημαντική για την παραγωγή εξαγώγιμης ποιότητας πετρελαίου.
Επίσης, σύμφωνα με το Reuters, τοπικές πωλήσεις και εξαγωγές αργού πετρελαίου στην Ασία τής επέτρεψαν αυξημένες χρηματικές ροές και την κάλυψη μέρους των οφειλών της προς εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Σε όλη τη χώρα παρατηρήθηκε σταθεροποίηση και εν τέλει αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, η οποία εκτιμάται πως έχει διαμορφωθεί στα 640.000 έως 660.000 βαρέλια ανά ημέρα κατά μέσο όρο για το 2021, με πολλές πετρελαιοπηγές και εγκαταστάσεις από τα ανατολικά (Petro San Felix και Petrodelta) μέχρι τα δυτικά (Tia Juana και Cabimas) να επαναλειτουργούν.
Ερώτημα όμως αποτελεί το αν η θετική πορεία θα συνεχιστεί, αναφέρουν ειδικοί αναλυτές, καθώς η κακή διαχείριση και διοίκηση της εταιρείας τα προηγούμενα έτη, όπως και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, δυσκόλεψαν την πρόσβασή της σε εξειδικευμένα μηχανήματα εξόρυξης, σε ξένες επενδύσεις και εξαγωγές σε σημαντικές αγορές. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν ότι η παραγωγή της εταιρείας, παρότι κατάφερε να αγγίξει το ένα εκατομμύριο βαρέλια τον Δεκέμβριο, είναι αρκετά μακριά από την πραγματική δυναμική της.
Για να υπάρξει αύξηση το νέο έτος, ζωτικής σημασίας είναι οι επενδύσεις σε νέες πηγές, σε καινοτόμες υποδομές, σε μηχανήματα για διύλιση του αργού πετρελαίου και σε δεξαμενές ή πλοία για την αποθήκευση του διυλισμένου πετρελαίου. Επίσης, «κλειδί» αποτελεί η κάλυψη των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους συνεργάτες της, οι οποίες συνεχίζουν να συσσωρεύονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ