
Μετά από μια χρονιά με ιστορικά χαμηλή παραγωγή πετρελαίου, η Βενεζουέλα ανέκαμψε το 2021, καθώς η κρατική εταιρεία πετρελαίου Petroleos de Venezuela κατάφερε να συνάψει συμφωνίες που της επέτρεψαν να παραγάγει, να διυλίσει και να εξαγάγει κατεργασμένο «ελαφρύτερο» πετρέλαιο. Τον Νοέμβριο του 2021, η παραγωγή ξεπέρασε τα 824.000 βαρέλια την ημέρα, αύξηση πάνω από 90% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Η αύξηση επιτεύχθηκε κυρίως μετά τη συμφωνία με την ιρανική Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου, που αποδείχθηκε σημαντική για την παραγωγή εξαγώγιμης ποιότητας πετρελαίου.
Επίσης, σύμφωνα με το Reuters, τοπικές πωλήσεις και εξαγωγές αργού πετρελαίου στην Ασία τής επέτρεψαν αυξημένες χρηματικές ροές και την κάλυψη μέρους των οφειλών της προς εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Σε όλη τη χώρα παρατηρήθηκε σταθεροποίηση και εν τέλει αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, η οποία εκτιμάται πως έχει διαμορφωθεί στα 640.000 έως 660.000 βαρέλια ανά ημέρα κατά μέσο όρο για το 2021, με πολλές πετρελαιοπηγές και εγκαταστάσεις από τα ανατολικά (Petro San Felix και Petrodelta) μέχρι τα δυτικά (Tia Juana και Cabimas) να επαναλειτουργούν.
Ερώτημα όμως αποτελεί το αν η θετική πορεία θα συνεχιστεί, αναφέρουν ειδικοί αναλυτές, καθώς η κακή διαχείριση και διοίκηση της εταιρείας τα προηγούμενα έτη, όπως και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, δυσκόλεψαν την πρόσβασή της σε εξειδικευμένα μηχανήματα εξόρυξης, σε ξένες επενδύσεις και εξαγωγές σε σημαντικές αγορές. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν ότι η παραγωγή της εταιρείας, παρότι κατάφερε να αγγίξει το ένα εκατομμύριο βαρέλια τον Δεκέμβριο, είναι αρκετά μακριά από την πραγματική δυναμική της.
Για να υπάρξει αύξηση το νέο έτος, ζωτικής σημασίας είναι οι επενδύσεις σε νέες πηγές, σε καινοτόμες υποδομές, σε μηχανήματα για διύλιση του αργού πετρελαίου και σε δεξαμενές ή πλοία για την αποθήκευση του διυλισμένου πετρελαίου. Επίσης, «κλειδί» αποτελεί η κάλυψη των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους συνεργάτες της, οι οποίες συνεχίζουν να συσσωρεύονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ