
Μετά από μια χρονιά με ιστορικά χαμηλή παραγωγή πετρελαίου, η Βενεζουέλα ανέκαμψε το 2021, καθώς η κρατική εταιρεία πετρελαίου Petroleos de Venezuela κατάφερε να συνάψει συμφωνίες που της επέτρεψαν να παραγάγει, να διυλίσει και να εξαγάγει κατεργασμένο «ελαφρύτερο» πετρέλαιο. Τον Νοέμβριο του 2021, η παραγωγή ξεπέρασε τα 824.000 βαρέλια την ημέρα, αύξηση πάνω από 90% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Η αύξηση επιτεύχθηκε κυρίως μετά τη συμφωνία με την ιρανική Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου, που αποδείχθηκε σημαντική για την παραγωγή εξαγώγιμης ποιότητας πετρελαίου.
Επίσης, σύμφωνα με το Reuters, τοπικές πωλήσεις και εξαγωγές αργού πετρελαίου στην Ασία τής επέτρεψαν αυξημένες χρηματικές ροές και την κάλυψη μέρους των οφειλών της προς εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Σε όλη τη χώρα παρατηρήθηκε σταθεροποίηση και εν τέλει αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, η οποία εκτιμάται πως έχει διαμορφωθεί στα 640.000 έως 660.000 βαρέλια ανά ημέρα κατά μέσο όρο για το 2021, με πολλές πετρελαιοπηγές και εγκαταστάσεις από τα ανατολικά (Petro San Felix και Petrodelta) μέχρι τα δυτικά (Tia Juana και Cabimas) να επαναλειτουργούν.
Ερώτημα όμως αποτελεί το αν η θετική πορεία θα συνεχιστεί, αναφέρουν ειδικοί αναλυτές, καθώς η κακή διαχείριση και διοίκηση της εταιρείας τα προηγούμενα έτη, όπως και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, δυσκόλεψαν την πρόσβασή της σε εξειδικευμένα μηχανήματα εξόρυξης, σε ξένες επενδύσεις και εξαγωγές σε σημαντικές αγορές. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν ότι η παραγωγή της εταιρείας, παρότι κατάφερε να αγγίξει το ένα εκατομμύριο βαρέλια τον Δεκέμβριο, είναι αρκετά μακριά από την πραγματική δυναμική της.
Για να υπάρξει αύξηση το νέο έτος, ζωτικής σημασίας είναι οι επενδύσεις σε νέες πηγές, σε καινοτόμες υποδομές, σε μηχανήματα για διύλιση του αργού πετρελαίου και σε δεξαμενές ή πλοία για την αποθήκευση του διυλισμένου πετρελαίου. Επίσης, «κλειδί» αποτελεί η κάλυψη των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους συνεργάτες της, οι οποίες συνεχίζουν να συσσωρεύονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ