
Η αυξημένη κίνηση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η οικολογική συνείδηση προτρέπουν όλο και περισσότερους πολίτες να στραφούν προς την μικροκινητικότητα, η οποία όπως δείχνουν τα πράγματα έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας.
Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey που διενεργήθηκε σε 6.000 πολίτες ηλικίας 18-65 ετών που χρησιμοποιούν μορφές μικροκινητικότητας τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, σχεδόν το 70% των πολιτών δήλωσαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο (ηλεκτρικό ή παραδοσιακό) ή ηλεκτρικό σκούτερ για την καθημερινή τους μετακίνηση, είτε αποκλειστικά μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, είτε σε συνδυασμό με το αυτοκίνητό τους. Στην Ιταλία το 49% των πολιτών προτιμάει για τις καθημερινές μετακινήσεις του το ποδήλατο, ενώ το 42% των Γάλλων ανταποκρίνεται στην ίδια επιλογή. Ηλεκτρικό σκούτερ επιλέγει το 13% των Ιταλών, το 18% των Γάλλων και το 13% των Γερμανών και των Άγγλων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων είναι πρόθυμος να θεσπίσει την μικροκινητικότητα ως προτιμώμενο μέσο μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία. Αρκεί να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές, καθώς και η ανάλογη παιδεία από τους χρήστες (π.χ. κράνη). Όσο η μικροκινητικότητα αυξάνεται, τόσο μικρότερη θα είναι η πίεση στους δρόμους, ενώ θα υπάρχουν λιγότερα ποσοστά εκπομπών ρύπων. Η προθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μικροκινητικότητας ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα. Η προθυμία χρήσης της μικροκινητικότητας είναι εντονότερη σε χώρες που έχουν μακρά παράδοση, όπως για παράδειγμα η Κίνα (86%) που πάντα χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί ποδήλατα και η Ιταλία (81%). Αντίθετα στις ΗΠΑ, όπου το αυτοκίνητο κυριαρχούσε και συνεχίζει να κυριαρχεί, η μικροκινητικότητα βρίσκεται σε χαμηλά ποσοστά.
Τέλος, τα ηλεκτρικά ποδήλατα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και αποθηκεύονται ευκολότερα σε σχέση με τα μοτοποδήλατα, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα. Στην αύξηση των μορφών μικροκινητικότητας σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν και οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μπορούν να προτρέψουν την χρήση των μέσων μικροκινητικότητας, εξασφαλίζοντας τρόπους μεταφοράς των συγκεκριμένων μέσων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Benjamín Gremler/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ