
Η αυξημένη κίνηση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η οικολογική συνείδηση προτρέπουν όλο και περισσότερους πολίτες να στραφούν προς την μικροκινητικότητα, η οποία όπως δείχνουν τα πράγματα έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας.
Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey που διενεργήθηκε σε 6.000 πολίτες ηλικίας 18-65 ετών που χρησιμοποιούν μορφές μικροκινητικότητας τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, σχεδόν το 70% των πολιτών δήλωσαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο (ηλεκτρικό ή παραδοσιακό) ή ηλεκτρικό σκούτερ για την καθημερινή τους μετακίνηση, είτε αποκλειστικά μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, είτε σε συνδυασμό με το αυτοκίνητό τους. Στην Ιταλία το 49% των πολιτών προτιμάει για τις καθημερινές μετακινήσεις του το ποδήλατο, ενώ το 42% των Γάλλων ανταποκρίνεται στην ίδια επιλογή. Ηλεκτρικό σκούτερ επιλέγει το 13% των Ιταλών, το 18% των Γάλλων και το 13% των Γερμανών και των Άγγλων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων είναι πρόθυμος να θεσπίσει την μικροκινητικότητα ως προτιμώμενο μέσο μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία. Αρκεί να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές, καθώς και η ανάλογη παιδεία από τους χρήστες (π.χ. κράνη). Όσο η μικροκινητικότητα αυξάνεται, τόσο μικρότερη θα είναι η πίεση στους δρόμους, ενώ θα υπάρχουν λιγότερα ποσοστά εκπομπών ρύπων. Η προθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μικροκινητικότητας ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα. Η προθυμία χρήσης της μικροκινητικότητας είναι εντονότερη σε χώρες που έχουν μακρά παράδοση, όπως για παράδειγμα η Κίνα (86%) που πάντα χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί ποδήλατα και η Ιταλία (81%). Αντίθετα στις ΗΠΑ, όπου το αυτοκίνητο κυριαρχούσε και συνεχίζει να κυριαρχεί, η μικροκινητικότητα βρίσκεται σε χαμηλά ποσοστά.
Τέλος, τα ηλεκτρικά ποδήλατα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και αποθηκεύονται ευκολότερα σε σχέση με τα μοτοποδήλατα, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα. Στην αύξηση των μορφών μικροκινητικότητας σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν και οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες μπορούν να προτρέψουν την χρήση των μέσων μικροκινητικότητας, εξασφαλίζοντας τρόπους μεταφοράς των συγκεκριμένων μέσων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Benjamín Gremler/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ