
Η Rolls-Royce στρέφει την προσοχή της στη μεθανόλη ως καύσιμο πλοίων, με την επιχειρηματική μονάδα Power Systems της εταιρείας να εργάζεται αυτή την περίοδο πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων MTU, οι οποίοι θα καταναλώνουν το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο. Οι υψηλών στροφών τετράχρονοι κινητήρες που αναπτύσσει η εταιρεία βασίζονται στην αποδεδειγμένη τεχνολογία των κινητήρων MTU και προορίζονται για χρήση τόσο σε εμπορικά πλοία όσο και σε γιοτ, με τη Rolls-Royce να σχεδιάζει το λανσάρισμά τους το συντομότερο δυνατόν.
Η μεθανόλη μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις προσπάθειες της Rolls-Royce για τη διαμόρφωση ενός κλιματικά ουδέτερου ναυτιλιακού κλάδου λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Η παραγωγή καυσίμου μεθανόλης μπορεί να γίνει με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο, χάρη στη λεγόμενη power-to-X διαδικασία, ενώ η ενεργειακή της πυκνότητα είναι υψηλή σε σχέση με άλλα βιώσιμα καύσιμα. Η καύση της σε ειδικά διαμορφωμένο κινητήρα κατανάλωσης μεθανόλης μπορεί να έχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη εγκατάστασης συστημάτων SCR για την επεξεργασία των καυσαερίων. Επιπλέον, η χρήση καυσίμου μεθανόλης απαιτεί σημαντικά λιγότερα μέτρα ασφαλείας σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα, όπως για παράδειγμα η αμμωνία, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι, εκτός από καύσιμο κινητήρων εσωτερικής καύσης, η μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως καύσιμο σε κυψέλες καυσίμου.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, μαζί με άλλες ερευνητικές δραστηριότητες της Rolls-Royce Power Systems, που αφορούν την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων για τον ναυτιλιακό κλάδο, αποτελεί μέρος του προγράμματος «Net Zero at Power Systems» που υλοποιεί η Rolls-Royce, μέσω του οποίου δοκιμάζει διαφορετικές τεχνολογικές προσεγγίσεις για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ