
Η Rolls-Royce στρέφει την προσοχή της στη μεθανόλη ως καύσιμο πλοίων, με την επιχειρηματική μονάδα Power Systems της εταιρείας να εργάζεται αυτή την περίοδο πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων MTU, οι οποίοι θα καταναλώνουν το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο. Οι υψηλών στροφών τετράχρονοι κινητήρες που αναπτύσσει η εταιρεία βασίζονται στην αποδεδειγμένη τεχνολογία των κινητήρων MTU και προορίζονται για χρήση τόσο σε εμπορικά πλοία όσο και σε γιοτ, με τη Rolls-Royce να σχεδιάζει το λανσάρισμά τους το συντομότερο δυνατόν.
Η μεθανόλη μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις προσπάθειες της Rolls-Royce για τη διαμόρφωση ενός κλιματικά ουδέτερου ναυτιλιακού κλάδου λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Η παραγωγή καυσίμου μεθανόλης μπορεί να γίνει με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο, χάρη στη λεγόμενη power-to-X διαδικασία, ενώ η ενεργειακή της πυκνότητα είναι υψηλή σε σχέση με άλλα βιώσιμα καύσιμα. Η καύση της σε ειδικά διαμορφωμένο κινητήρα κατανάλωσης μεθανόλης μπορεί να έχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη εγκατάστασης συστημάτων SCR για την επεξεργασία των καυσαερίων. Επιπλέον, η χρήση καυσίμου μεθανόλης απαιτεί σημαντικά λιγότερα μέτρα ασφαλείας σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα, όπως για παράδειγμα η αμμωνία, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι, εκτός από καύσιμο κινητήρων εσωτερικής καύσης, η μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως καύσιμο σε κυψέλες καυσίμου.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, μαζί με άλλες ερευνητικές δραστηριότητες της Rolls-Royce Power Systems, που αφορούν την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων για τον ναυτιλιακό κλάδο, αποτελεί μέρος του προγράμματος «Net Zero at Power Systems» που υλοποιεί η Rolls-Royce, μέσω του οποίου δοκιμάζει διαφορετικές τεχνολογικές προσεγγίσεις για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ