
Η Rolls-Royce στρέφει την προσοχή της στη μεθανόλη ως καύσιμο πλοίων, με την επιχειρηματική μονάδα Power Systems της εταιρείας να εργάζεται αυτή την περίοδο πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων MTU, οι οποίοι θα καταναλώνουν το εν λόγω εναλλακτικό καύσιμο. Οι υψηλών στροφών τετράχρονοι κινητήρες που αναπτύσσει η εταιρεία βασίζονται στην αποδεδειγμένη τεχνολογία των κινητήρων MTU και προορίζονται για χρήση τόσο σε εμπορικά πλοία όσο και σε γιοτ, με τη Rolls-Royce να σχεδιάζει το λανσάρισμά τους το συντομότερο δυνατόν.
Η μεθανόλη μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις προσπάθειες της Rolls-Royce για τη διαμόρφωση ενός κλιματικά ουδέτερου ναυτιλιακού κλάδου λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Η παραγωγή καυσίμου μεθανόλης μπορεί να γίνει με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο, χάρη στη λεγόμενη power-to-X διαδικασία, ενώ η ενεργειακή της πυκνότητα είναι υψηλή σε σχέση με άλλα βιώσιμα καύσιμα. Η καύση της σε ειδικά διαμορφωμένο κινητήρα κατανάλωσης μεθανόλης μπορεί να έχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη εγκατάστασης συστημάτων SCR για την επεξεργασία των καυσαερίων. Επιπλέον, η χρήση καυσίμου μεθανόλης απαιτεί σημαντικά λιγότερα μέτρα ασφαλείας σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα, όπως για παράδειγμα η αμμωνία, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι, εκτός από καύσιμο κινητήρων εσωτερικής καύσης, η μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως καύσιμο σε κυψέλες καυσίμου.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, μαζί με άλλες ερευνητικές δραστηριότητες της Rolls-Royce Power Systems, που αφορούν την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων για τον ναυτιλιακό κλάδο, αποτελεί μέρος του προγράμματος «Net Zero at Power Systems» που υλοποιεί η Rolls-Royce, μέσω του οποίου δοκιμάζει διαφορετικές τεχνολογικές προσεγγίσεις για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ