
Η δημοτική αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με τη λιμενική αρχή εξετάζουν την προοπτική εγκατάστασης συστημάτων παροχής ενέργειας στις αποβάθρες του ολλανδικού λιμένα, στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας και υγρών φορτίων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Οι μελέτες, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, είναι σε συμφωνία με τις επιδιώξεις της Αρχής του λιμανιού να προχωρήσει ο ενεργειακός μετασχηματισμός σε συνεργασία με σημαντικούς εταίρους και φορείς. Είναι ένα περίπλοκο έργο, εξαιτίας της μεγάλης κατανάλωσης των πλοίων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι προς το παρόν πολλά πλοία δεν είναι εφοδιασμένα με αντάπτορες, ώστε να συνδέονται με σταθμούς παροχής ενέργειας στη στεριά, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein.
Από την άλλη, οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να προβούν σε επενδύσεις για τις απαραίτητες προσαρμογές των πλοίων τους, ζητούν διαβεβαίωση ότι θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω συστήματα και σε άλλα λιμάνια πέραν του Ρότερνταμ. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία επεκτείνεται και με άλλα λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, της Βρέμης και του Αμβούργου. Τα πλοία θα αντλούν την ενέργεια που χρειάζονται από επίγειους σταθμούς όταν είναι αγκυροβολημένα. Έτσι, θα τίθενται εκτός λειτουργίας οι ρυπογόνες μηχανές τους για την παραγωγή ενέργειας όσο παραμένουν στο λιμάνι, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Οι λιμενικές αρχές έχουν υπολογίσει ότι η απαιτούμενη ενέργεια αγγίζει τις 750-850 GWh και υπογραμμίζουν ότι, πριν από την εγκατάσταση των σταθμών, θα γίνει ολοκληρωμένη και λεπτομερής ανάλυση τεχνικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών περιορισμών. Οι μελέτες θα εστιάσουν στο πώς οι επίγειοι σταθμοί ενέργειας θα ενσωματωθούν με τις λειτουργίες του λιμένα και πώς θα γίνει η ενοποίηση με το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των μελετών θα γίνει εντός του 2023, ενώ επόμενο βήμα θα είναι η εγκατάσταση των σταθμών στις προκαθορισμένες θέσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ