
Η δημοτική αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με τη λιμενική αρχή εξετάζουν την προοπτική εγκατάστασης συστημάτων παροχής ενέργειας στις αποβάθρες του ολλανδικού λιμένα, στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας και υγρών φορτίων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Οι μελέτες, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, είναι σε συμφωνία με τις επιδιώξεις της Αρχής του λιμανιού να προχωρήσει ο ενεργειακός μετασχηματισμός σε συνεργασία με σημαντικούς εταίρους και φορείς. Είναι ένα περίπλοκο έργο, εξαιτίας της μεγάλης κατανάλωσης των πλοίων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι προς το παρόν πολλά πλοία δεν είναι εφοδιασμένα με αντάπτορες, ώστε να συνδέονται με σταθμούς παροχής ενέργειας στη στεριά, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein.
Από την άλλη, οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να προβούν σε επενδύσεις για τις απαραίτητες προσαρμογές των πλοίων τους, ζητούν διαβεβαίωση ότι θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω συστήματα και σε άλλα λιμάνια πέραν του Ρότερνταμ. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία επεκτείνεται και με άλλα λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, της Βρέμης και του Αμβούργου. Τα πλοία θα αντλούν την ενέργεια που χρειάζονται από επίγειους σταθμούς όταν είναι αγκυροβολημένα. Έτσι, θα τίθενται εκτός λειτουργίας οι ρυπογόνες μηχανές τους για την παραγωγή ενέργειας όσο παραμένουν στο λιμάνι, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Οι λιμενικές αρχές έχουν υπολογίσει ότι η απαιτούμενη ενέργεια αγγίζει τις 750-850 GWh και υπογραμμίζουν ότι, πριν από την εγκατάσταση των σταθμών, θα γίνει ολοκληρωμένη και λεπτομερής ανάλυση τεχνικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών περιορισμών. Οι μελέτες θα εστιάσουν στο πώς οι επίγειοι σταθμοί ενέργειας θα ενσωματωθούν με τις λειτουργίες του λιμένα και πώς θα γίνει η ενοποίηση με το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των μελετών θα γίνει εντός του 2023, ενώ επόμενο βήμα θα είναι η εγκατάσταση των σταθμών στις προκαθορισμένες θέσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ