
Η δημοτική αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με τη λιμενική αρχή εξετάζουν την προοπτική εγκατάστασης συστημάτων παροχής ενέργειας στις αποβάθρες του ολλανδικού λιμένα, στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας και υγρών φορτίων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Οι μελέτες, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, είναι σε συμφωνία με τις επιδιώξεις της Αρχής του λιμανιού να προχωρήσει ο ενεργειακός μετασχηματισμός σε συνεργασία με σημαντικούς εταίρους και φορείς. Είναι ένα περίπλοκο έργο, εξαιτίας της μεγάλης κατανάλωσης των πλοίων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι προς το παρόν πολλά πλοία δεν είναι εφοδιασμένα με αντάπτορες, ώστε να συνδέονται με σταθμούς παροχής ενέργειας στη στεριά, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein.
Από την άλλη, οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να προβούν σε επενδύσεις για τις απαραίτητες προσαρμογές των πλοίων τους, ζητούν διαβεβαίωση ότι θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω συστήματα και σε άλλα λιμάνια πέραν του Ρότερνταμ. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία επεκτείνεται και με άλλα λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, της Βρέμης και του Αμβούργου. Τα πλοία θα αντλούν την ενέργεια που χρειάζονται από επίγειους σταθμούς όταν είναι αγκυροβολημένα. Έτσι, θα τίθενται εκτός λειτουργίας οι ρυπογόνες μηχανές τους για την παραγωγή ενέργειας όσο παραμένουν στο λιμάνι, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Οι λιμενικές αρχές έχουν υπολογίσει ότι η απαιτούμενη ενέργεια αγγίζει τις 750-850 GWh και υπογραμμίζουν ότι, πριν από την εγκατάσταση των σταθμών, θα γίνει ολοκληρωμένη και λεπτομερής ανάλυση τεχνικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών περιορισμών. Οι μελέτες θα εστιάσουν στο πώς οι επίγειοι σταθμοί ενέργειας θα ενσωματωθούν με τις λειτουργίες του λιμένα και πώς θα γίνει η ενοποίηση με το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των μελετών θα γίνει εντός του 2023, ενώ επόμενο βήμα θα είναι η εγκατάσταση των σταθμών στις προκαθορισμένες θέσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…

Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…

Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…

Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…

Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…

Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…

Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…

Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ