
Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του για τις ναυλαγορές δημοσίευσε την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Σύμφωνα με το ανασκοπικό report, οι ναυλαγορές μεταβλήθηκαν με μικτά πρόσημα, όμως η συνολική εικόνα παραμένει θετική. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea o οποίος λαμβάνει υπόψη τις μεταβολές στους ναύλους των επιμέρους αγορών, αυξήθηκε για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα καθώς διαμορφώθηκε στα $37.882 ανά ημέρα, καταγράφοντας εβδομαδιαία αύξηση 4%. Έτσι, ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους είναι αυξημένος κατά 91% συγκριτικά με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2020 ενώ κινείται σε υπερδιπλάσια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων κινήθηκε με μικτά πρόσημα, καθώς τα κέρδη των VLCCs μειώθηκαν σε κάτω των $2.000 ημερησίως, λόγω της υπερπροσφοράς στον Ατλαντικό, ενώ εκείνα των Suezmaxes αυξήθηκαν κατά 74% εβδομαδιαία στα $14.454 ημερησίως.
Παράλληλα, η ναυλαγορά των dry παρέμεινε σε καλά επίπεδα και σύμφωνα με την Clarksons, τα κέρδη μίας διαδρομής των Supramaxes κατέγραψαν αύξηση 8% σε εβδομαδιαία βάση στα $31.813 ημερησίως, ενώ τα κέρδη των Capesizes αυξήθηκαν στα $35.045 ημερησίως.
Σε ό,τι αφορά τα LNGC, οι ναύλοι στη spot αγορά των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. μειώθηκαν κατά 12% σε εβδομαδιαία βάση στα $185.000. Στους λόγους της μείωσης συγκαταλέγονται η μείωση των φορτίων στον Ατλαντικό και η μεγάλη συγκέντρωση πλοίων.
Τέλος, βάσει της Clarksons κατεγράφησαν μικρές μεταβολές στους ναύλους των containerships, με τον επιμέρους δείκτη να μειώνεται κατά 2% σε εβδομαδιαία βάση.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ