
Ο ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK πρόσφατα ανακοίνωσε την ταξινόμηση του «Suiso Frontier», του πρώτου στον κόσμο πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Kawasaki Heavy Industries (KHI), η οποία αποτελεί μέλος του CO2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
Το υδρογόνο υγροποιείται στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των -253 βαθμών Κελσίου και η διαχείρισή του αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Προκειμένου να συμβάλει στην ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του, το 2017 ο νηογνώμονας ClassNK δημοσίευσε τις «Κατευθυντήριες γραμμές για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου», στις οποίες περιγράφει τις σχετικές απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με τις προσωρινές συστάσεις του ΙΜΟ για τη μεταφορά χύδην υγροποιημένου υδρογόνου. Ο ClassNK πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις, οι οποίες αφορούσαν μεταξύ άλλων το κύτος του πλοίου καθώς και τον εξοπλισμό και τα μηχανήματά του, σύμφωνα με τις εκδοθείσες κατευθυντήριες γραμμές, και ολοκλήρωσε τη διαδικασία ταξινόμησής του στις 3 Δεκεμβρίου.
Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ασφαλή λειτουργία του εν λόγω πλοίου, πραγματοποιώντας επιθεωρήσεις όσο αυτό θα βρίσκεται σε υπηρεσία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία που θα προκύψουν από αυτές προκειμένου να ενημερώνει τις κατευθυντήριες γραμμές του και να συμβάλλει στην καθιέρωση ενός κατάλληλου διεθνούς προτύπου, με απώτερο στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση της θαλάσσιας μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
Σύμφωνα με την Kawasaki Heavy Industries, το πλοίο «Suiso Frontier» ενδέχεται να αναχωρήσει από την Ιαπωνία μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να παραλάβει το πρώτο του φορτίο υδρογόνου από την Αυστραλία.
Φωτό: HySTRA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ