
Η κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές βρίσκεται στα ύψη και, όπως όλα δείχνουν, θα σκαρφαλώσει σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η S&P Platts, βάσει δεδομένων του οίκου αναλύσεων Alphaliner, η κερδοφορία των δέκα κορυφαίων εισηγμένων εταιρειών διαχείρισης containerships αναμένεται να ανέλθει σε περίπου $120 δισ. το 2021.
Υπενθυμίζεται πως, σε πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence για την κερδοφορία της περιόδου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021, η συνολική λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών διαχείρισης containerships ξεπέρασε τα $80 δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους αριθμούς αυτούς δεν συμπεριλήφθηκε η MSC, η δεύτερη κορυφαία εταιρεία διαχείρισης containerships, η οποία δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της αποτελέσματα, όντας ιδιωτική.
Την ίδια ώρα, οι επενδυτικές κινήσεις των εταιρειών αυτών δεν ταυτίζονται πλήρως μεταξύ τους. Ειδικότερα, η Evergreen έχει συγκεντρωθεί στην αύξηση του στόλου της, ενώ οι Hapag-Lloyd και CMA CGM δίνουν βάση στη μείωση των οφειλών τους. Ταυτόχρονα, η Maersk διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιο επενδύσεών της, συγκεκριμένα στη χερσαία μεταφορά, αλλά και στις αερομεταφορές.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Alphaliner, στην κορυφή των εταιρειών διαχείρισης containerships βρίσκεται η Maersk, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, καθώς ο στόλος της διαθέτει συνολική μεταφορική ικανότητα ίση με 4,25 εκατ. TEUs. Κατά πόδας ακολουθεί η MSC, με τον υπό διαχείριση στόλο της να διαθέτει μεταφορική ικανότητα ίση με 4,24 εκατ. TEUs. Ωστόσο, το τέλος της βασιλείας της Maersk είναι κοντά, καθώς το orderbook της δανέζικης εταιρείας είναι αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο της MSC. Έτσι, όταν τα υπό παραγγελία πλοία εισέλθουν στον ενεργό στόλο, η MSC θα διαχειρίζεται στόλο μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερο από τον αντίστοιχο της Maersk.
Τέλος, την πεντάδα των κορυφαίων σε μεταφορική ικανότητα εταιρειών διαχείρισης containerships κλείνουν οι CMA CGM, COSCO και Hapag-Lloyd, με αυτή τη σειρά, ενώ βάσει των orderbook τους δεν έπονται ανακατατάξεις σε αυτή στο άμεσο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ