
Σε λιμένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά επενδύει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank of Reconstruction and Development – EBRD), όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, η EBRD θα εκδώσει δάνειο αξίας $8,5 εκατ., το οποίο θα αξιοποιηθεί σε έργα επέκτασης του τουρκικού λιμένα Altintel Liman ve Terminal Işletmeleri (λιμένας Altintel), τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Ειδικότερα, οι επενδύσεις αφορούν την κατασκευή και την εγκατάσταση 18 δεξαμενών αποθήκευσης χημικών και σχετικών υποδομών, οι οποίες θα αυξήσουν την αποθηκευτική ικανότητα χύδην υγρού φορτίου του λιμένα από τα 23.164 κυβικά μέτρα στα 105.600 κυβικά μέτρα. Ακόμη, προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια και να μειωθούν τα έξοδα του λιμένα, θα χρησιμοποιηθεί ένα σύγχρονο, αυτόματο ψηφιακό σύστημα, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία των νέων υποδομών του.
Σημειώνεται πως η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί την πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η ίδια η ERBD, εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Τουρκίας. Ενδεικτικά, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει επενδύσει περισσότερα από 14 δισ. ευρώ σε 353 projects σε διάφορους κλάδους της οικονομίας της Τουρκίας. Τα 6,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν projects πράσινης οικονομίας, αντανακλώντας το ενδιαφέρον της ERBD στην ενεργειακή μετάβαση της τουρκικής οικονομίας.
Συνεπώς, η Τουρκία είναι δημοφιλής «προορισμός» των ευρωπαϊκών κονδυλίων, γεγονός που οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όπως το ότι η Τουρκία αποτελεί υποψήφιο μέλος της ΕΕ από το 1999, αλλά και το ότι η Ευρώπη συνιστά τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της γείτονος χώρας. Ενδεικτικά, το 2020, το 33,4% των εισαγωγών της Τουρκίας αφορούσαν ευρωπαϊκά προϊόντα και το 41,3% των τουρκικών εξαγωγών κατέληξαν σε ευρωπαϊκές χώρες, με το συνολικό εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας να φτάνει σε αξία τα 132,4 εκατ. ευρώ.
Τέλος, η επικείμενη αναβάθμιση του τουρκικού λιμένα Altintel ίσως προσφέρει περαιτέρω πνοή στο θαλάσσιο εμπόριο από και προς τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Άλλωστε, η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα του λιμένα ίσως οδηγήσει στο να καταστεί σημαντικός κόμβος για τη μεταφορά χύδην υγρού φορτίου μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Φωτό: TheoRivierenlaan/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ