
Σε λιμένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά επενδύει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank of Reconstruction and Development – EBRD), όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, η EBRD θα εκδώσει δάνειο αξίας $8,5 εκατ., το οποίο θα αξιοποιηθεί σε έργα επέκτασης του τουρκικού λιμένα Altintel Liman ve Terminal Işletmeleri (λιμένας Altintel), τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Ειδικότερα, οι επενδύσεις αφορούν την κατασκευή και την εγκατάσταση 18 δεξαμενών αποθήκευσης χημικών και σχετικών υποδομών, οι οποίες θα αυξήσουν την αποθηκευτική ικανότητα χύδην υγρού φορτίου του λιμένα από τα 23.164 κυβικά μέτρα στα 105.600 κυβικά μέτρα. Ακόμη, προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια και να μειωθούν τα έξοδα του λιμένα, θα χρησιμοποιηθεί ένα σύγχρονο, αυτόματο ψηφιακό σύστημα, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία των νέων υποδομών του.
Σημειώνεται πως η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί την πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η ίδια η ERBD, εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Τουρκίας. Ενδεικτικά, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει επενδύσει περισσότερα από 14 δισ. ευρώ σε 353 projects σε διάφορους κλάδους της οικονομίας της Τουρκίας. Τα 6,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν projects πράσινης οικονομίας, αντανακλώντας το ενδιαφέρον της ERBD στην ενεργειακή μετάβαση της τουρκικής οικονομίας.
Συνεπώς, η Τουρκία είναι δημοφιλής «προορισμός» των ευρωπαϊκών κονδυλίων, γεγονός που οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όπως το ότι η Τουρκία αποτελεί υποψήφιο μέλος της ΕΕ από το 1999, αλλά και το ότι η Ευρώπη συνιστά τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της γείτονος χώρας. Ενδεικτικά, το 2020, το 33,4% των εισαγωγών της Τουρκίας αφορούσαν ευρωπαϊκά προϊόντα και το 41,3% των τουρκικών εξαγωγών κατέληξαν σε ευρωπαϊκές χώρες, με το συνολικό εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας να φτάνει σε αξία τα 132,4 εκατ. ευρώ.
Τέλος, η επικείμενη αναβάθμιση του τουρκικού λιμένα Altintel ίσως προσφέρει περαιτέρω πνοή στο θαλάσσιο εμπόριο από και προς τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Άλλωστε, η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα του λιμένα ίσως οδηγήσει στο να καταστεί σημαντικός κόμβος για τη μεταφορά χύδην υγρού φορτίου μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Φωτό: TheoRivierenlaan/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ