
Σε λιμένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά επενδύει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank of Reconstruction and Development – EBRD), όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, η EBRD θα εκδώσει δάνειο αξίας $8,5 εκατ., το οποίο θα αξιοποιηθεί σε έργα επέκτασης του τουρκικού λιμένα Altintel Liman ve Terminal Işletmeleri (λιμένας Altintel), τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Ειδικότερα, οι επενδύσεις αφορούν την κατασκευή και την εγκατάσταση 18 δεξαμενών αποθήκευσης χημικών και σχετικών υποδομών, οι οποίες θα αυξήσουν την αποθηκευτική ικανότητα χύδην υγρού φορτίου του λιμένα από τα 23.164 κυβικά μέτρα στα 105.600 κυβικά μέτρα. Ακόμη, προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια και να μειωθούν τα έξοδα του λιμένα, θα χρησιμοποιηθεί ένα σύγχρονο, αυτόματο ψηφιακό σύστημα, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία των νέων υποδομών του.
Σημειώνεται πως η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί την πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η ίδια η ERBD, εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Τουρκίας. Ενδεικτικά, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει επενδύσει περισσότερα από 14 δισ. ευρώ σε 353 projects σε διάφορους κλάδους της οικονομίας της Τουρκίας. Τα 6,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν projects πράσινης οικονομίας, αντανακλώντας το ενδιαφέρον της ERBD στην ενεργειακή μετάβαση της τουρκικής οικονομίας.
Συνεπώς, η Τουρκία είναι δημοφιλής «προορισμός» των ευρωπαϊκών κονδυλίων, γεγονός που οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όπως το ότι η Τουρκία αποτελεί υποψήφιο μέλος της ΕΕ από το 1999, αλλά και το ότι η Ευρώπη συνιστά τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της γείτονος χώρας. Ενδεικτικά, το 2020, το 33,4% των εισαγωγών της Τουρκίας αφορούσαν ευρωπαϊκά προϊόντα και το 41,3% των τουρκικών εξαγωγών κατέληξαν σε ευρωπαϊκές χώρες, με το συνολικό εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας να φτάνει σε αξία τα 132,4 εκατ. ευρώ.
Τέλος, η επικείμενη αναβάθμιση του τουρκικού λιμένα Altintel ίσως προσφέρει περαιτέρω πνοή στο θαλάσσιο εμπόριο από και προς τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Άλλωστε, η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα του λιμένα ίσως οδηγήσει στο να καταστεί σημαντικός κόμβος για τη μεταφορά χύδην υγρού φορτίου μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Φωτό: TheoRivierenlaan/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ