
Η προσθήκη φτερών στα βαγόνια των τρένων ίσως είναι ο τρόπος για να αυξηθεί περαιτέρω η ταχύτητά τους. Ή τουλάχιστον αυτό προτείνουν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας επιστημόνων στην Κίνα, όπως αναφέρουν διεθνή μέσα.
Ειδικότερα, η Κίνα προσβλέπει σε αύξηση της ταχύτητας των bullet trains της. Επί του παρόντος, τα τρένα αυτού του τύπου ταξιδεύουν με ταχύτητες που αγγίζουν τα 350 χλμ./ώρα. Όμως, εφόσον τα ευρήματα των επιστημόνων αποδειχθούν ορθά, η ταχύτητά τους είναι δυνατόν να αυξηθεί κατά 100 επιπλέον χλμ./ώρα με τη χρήση φτερών.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως η προσθήκη πέντε μικρών ζευγών φτερών σε κάθε βαγόνι του bullet train μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική συνολική μείωση του βάρους του τρένου κατά την κίνησή του, επιτρέποντάς του να αγγίξει υψηλότερες ταχύτητες.
Σημειώνεται πως η προσθήκη φτερών σε τρένα δεν αποτελεί επαναστατική ιδέα. Άλλωστε, είχε προταθεί και το 1980 από μια ομάδα Ιαπώνων επιστημόνων, και μάλιστα είχε κατασκευαστεί και πρωτότυπο τρένο με φτερά. Η παραπάνω πρωτοβουλία δεν κατάφερε να βρει απήχηση, καθώς το μέγεθος των φτερών ήταν πολύ μεγάλο, καθιστώντας την ευρεία εφαρμογή του στο σιδηροδρομικό δίκτυο πρακτικά αδύνατη. Πάντως, η συνεισφορά της ήταν σημαντική, αφού απέδειξε πως η προσθήκη φτερών σε τρένο μπορεί να έχει οφέλη αεροδυναμικής, επιτυγχάνοντας αύξηση της ταχύτητάς τους.
Η πρόσφατη έρευνα δίνει λύση στο παραπάνω πρόβλημα μεγέθους. Στη θεωρία, τα πέντε μικρά ζεύγη φτερών μπορούν να παραγάγουν την απαραίτητη ενέργεια, δίχως τον φόβο υλικών ζημιών κατά τη διέλευσή τους από τούνελ και περιφραγμένες σιδηροδρομικές γραμμές.
Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται πως δεν υπάρχουν σημαντικές τεχνικές προκλήσεις στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα. Σύμφωνα με την έρευνα, το ύψος στο οποίο θα τοποθετηθούν τα φτερά σε σχέση με το επάνω μέρος του βαγονιού είναι ύψιστης σημασίας, καθώς, αν τοποθετηθούν πολύ χαμηλά, ενδέχεται να προκαλέσουν ισχυρές αναταράξεις, ενώ αν μπουν πολύ ψηλά, είναι πιθανό να έχουν την ακριβώς αντίθετη επίδραση από την επιθυμητή. Έτσι, κατέληξαν πως το ιδανικό ύψος είναι μεταξύ 1,5-2 μ. από την οροφή του βαγονιού.
Τέλος, οι υποστηρικτές των «φτερωτών» τρένων πιστεύουν πως η ευρεία εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας είναι πιο πρακτική και οικονομικά βιωσιμότερη σε σύγκριση με την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας μαγνητικής αιώρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ