
Η προσθήκη φτερών στα βαγόνια των τρένων ίσως είναι ο τρόπος για να αυξηθεί περαιτέρω η ταχύτητά τους. Ή τουλάχιστον αυτό προτείνουν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας επιστημόνων στην Κίνα, όπως αναφέρουν διεθνή μέσα.
Ειδικότερα, η Κίνα προσβλέπει σε αύξηση της ταχύτητας των bullet trains της. Επί του παρόντος, τα τρένα αυτού του τύπου ταξιδεύουν με ταχύτητες που αγγίζουν τα 350 χλμ./ώρα. Όμως, εφόσον τα ευρήματα των επιστημόνων αποδειχθούν ορθά, η ταχύτητά τους είναι δυνατόν να αυξηθεί κατά 100 επιπλέον χλμ./ώρα με τη χρήση φτερών.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως η προσθήκη πέντε μικρών ζευγών φτερών σε κάθε βαγόνι του bullet train μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική συνολική μείωση του βάρους του τρένου κατά την κίνησή του, επιτρέποντάς του να αγγίξει υψηλότερες ταχύτητες.
Σημειώνεται πως η προσθήκη φτερών σε τρένα δεν αποτελεί επαναστατική ιδέα. Άλλωστε, είχε προταθεί και το 1980 από μια ομάδα Ιαπώνων επιστημόνων, και μάλιστα είχε κατασκευαστεί και πρωτότυπο τρένο με φτερά. Η παραπάνω πρωτοβουλία δεν κατάφερε να βρει απήχηση, καθώς το μέγεθος των φτερών ήταν πολύ μεγάλο, καθιστώντας την ευρεία εφαρμογή του στο σιδηροδρομικό δίκτυο πρακτικά αδύνατη. Πάντως, η συνεισφορά της ήταν σημαντική, αφού απέδειξε πως η προσθήκη φτερών σε τρένο μπορεί να έχει οφέλη αεροδυναμικής, επιτυγχάνοντας αύξηση της ταχύτητάς τους.
Η πρόσφατη έρευνα δίνει λύση στο παραπάνω πρόβλημα μεγέθους. Στη θεωρία, τα πέντε μικρά ζεύγη φτερών μπορούν να παραγάγουν την απαραίτητη ενέργεια, δίχως τον φόβο υλικών ζημιών κατά τη διέλευσή τους από τούνελ και περιφραγμένες σιδηροδρομικές γραμμές.
Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται πως δεν υπάρχουν σημαντικές τεχνικές προκλήσεις στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα. Σύμφωνα με την έρευνα, το ύψος στο οποίο θα τοποθετηθούν τα φτερά σε σχέση με το επάνω μέρος του βαγονιού είναι ύψιστης σημασίας, καθώς, αν τοποθετηθούν πολύ χαμηλά, ενδέχεται να προκαλέσουν ισχυρές αναταράξεις, ενώ αν μπουν πολύ ψηλά, είναι πιθανό να έχουν την ακριβώς αντίθετη επίδραση από την επιθυμητή. Έτσι, κατέληξαν πως το ιδανικό ύψος είναι μεταξύ 1,5-2 μ. από την οροφή του βαγονιού.
Τέλος, οι υποστηρικτές των «φτερωτών» τρένων πιστεύουν πως η ευρεία εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας είναι πιο πρακτική και οικονομικά βιωσιμότερη σε σύγκριση με την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας μαγνητικής αιώρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ