
Η προσθήκη φτερών στα βαγόνια των τρένων ίσως είναι ο τρόπος για να αυξηθεί περαιτέρω η ταχύτητά τους. Ή τουλάχιστον αυτό προτείνουν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας επιστημόνων στην Κίνα, όπως αναφέρουν διεθνή μέσα.
Ειδικότερα, η Κίνα προσβλέπει σε αύξηση της ταχύτητας των bullet trains της. Επί του παρόντος, τα τρένα αυτού του τύπου ταξιδεύουν με ταχύτητες που αγγίζουν τα 350 χλμ./ώρα. Όμως, εφόσον τα ευρήματα των επιστημόνων αποδειχθούν ορθά, η ταχύτητά τους είναι δυνατόν να αυξηθεί κατά 100 επιπλέον χλμ./ώρα με τη χρήση φτερών.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως η προσθήκη πέντε μικρών ζευγών φτερών σε κάθε βαγόνι του bullet train μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική συνολική μείωση του βάρους του τρένου κατά την κίνησή του, επιτρέποντάς του να αγγίξει υψηλότερες ταχύτητες.
Σημειώνεται πως η προσθήκη φτερών σε τρένα δεν αποτελεί επαναστατική ιδέα. Άλλωστε, είχε προταθεί και το 1980 από μια ομάδα Ιαπώνων επιστημόνων, και μάλιστα είχε κατασκευαστεί και πρωτότυπο τρένο με φτερά. Η παραπάνω πρωτοβουλία δεν κατάφερε να βρει απήχηση, καθώς το μέγεθος των φτερών ήταν πολύ μεγάλο, καθιστώντας την ευρεία εφαρμογή του στο σιδηροδρομικό δίκτυο πρακτικά αδύνατη. Πάντως, η συνεισφορά της ήταν σημαντική, αφού απέδειξε πως η προσθήκη φτερών σε τρένο μπορεί να έχει οφέλη αεροδυναμικής, επιτυγχάνοντας αύξηση της ταχύτητάς τους.
Η πρόσφατη έρευνα δίνει λύση στο παραπάνω πρόβλημα μεγέθους. Στη θεωρία, τα πέντε μικρά ζεύγη φτερών μπορούν να παραγάγουν την απαραίτητη ενέργεια, δίχως τον φόβο υλικών ζημιών κατά τη διέλευσή τους από τούνελ και περιφραγμένες σιδηροδρομικές γραμμές.
Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται πως δεν υπάρχουν σημαντικές τεχνικές προκλήσεις στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα. Σύμφωνα με την έρευνα, το ύψος στο οποίο θα τοποθετηθούν τα φτερά σε σχέση με το επάνω μέρος του βαγονιού είναι ύψιστης σημασίας, καθώς, αν τοποθετηθούν πολύ χαμηλά, ενδέχεται να προκαλέσουν ισχυρές αναταράξεις, ενώ αν μπουν πολύ ψηλά, είναι πιθανό να έχουν την ακριβώς αντίθετη επίδραση από την επιθυμητή. Έτσι, κατέληξαν πως το ιδανικό ύψος είναι μεταξύ 1,5-2 μ. από την οροφή του βαγονιού.
Τέλος, οι υποστηρικτές των «φτερωτών» τρένων πιστεύουν πως η ευρεία εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας είναι πιο πρακτική και οικονομικά βιωσιμότερη σε σύγκριση με την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας μαγνητικής αιώρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ