
Η ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη συνιστά μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση, η οποία όμως αποτελεί και μονόδρομο. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων DW, καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα με την οποία θα επέλθει η ενεργειακή μετάβαση θα διαδραματίσει η διαθεσιμότητα πρώτων υλών.
Ειδικότερα, οι τιμές πρώτων υλών αναμένεται να αυξηθούν, καθώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι θα γίνουν πιο φιλόδοξοι, οδηγώντας σε σημαντική αύξηση του κόστους των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές.
Παράλληλα, πρωταρχικό ρόλο θα έχει και η αποθήκευση ενέργειας. Έτσι, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο μέλλον των μπαταριών και συγκεκριμένα στο πώς θα κατασκευάζονται, με την εν λόγω πρόκληση να μην έχει επί του παρόντος σαφή απάντηση. Το κοβάλτιο θεωρούνταν ύψιστης σημασίας για την κατασκευή μπαταριών, ωστόσο φαίνεται πως εν τέλει η χρήση του θα είναι περιορισμένη, όπως δήλωσε ο Dolf Gielen, επικεφαλής του IRENA (International Renewable Energy Agency).
Επιπλέον, το ενδιαφέρον εστιάζεται και στο λίθιο, η εξορυκτική ικανότητα του οποίου πρέπει να πενταπλασιαστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία, προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση, σύμφωνα με τον Gielen. Ωστόσο, η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας δεν συνιστά πρόβλημα, καθώς μπορεί να λάβει χώρα σε αρκετές περιοχές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η επεξεργασία του λιθίου, στην οποία η Κίνα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ως εκ τούτου, το Πεκίνο αυξάνει τις αγορές του μετάλλου.
Ταυτόχρονα, το νικέλιο είναι ένα ακόμα μέταλλο το οποίο χρησιμοποιείται στις μπαταρίες. Σύμφωνα με τον Gielen, η Ινδονησία θα εκθρονίσει τις Φιλιππίνες ως νούμερο ένα παραγωγός του. Μεγάλη τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά την επεξεργασία του διαθέτει η «συνήθης ύποπτος», η Κίνα. Πάντως, η Ινδονησία προσβλέπει σε εγχώρια επεξεργασία και συνεπώς οι δύο χώρες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά του νικελίου.
Επομένως, καθίσταται εμφανές πως η Κίνα βρίσκεται σε θέση οδηγού σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας. Το γεγονός πως έχει στη διάθεσή της το 90% των σπάνιων γαιών του πλανήτη προκαλεί την ίδια ώρα ανησυχία, καθώς δεν αποκλείεται το Πεκίνο να θέσει περιορισμούς στις εξαγωγές, που θα θέσουν σκοπέλους στον εφοδιασμό των υπόλοιπων χωρών.
Τέλος, η αυξημένη ζήτηση για τη μεταφορά ορυκτών μετάλλων αναμένεται να έχει θετικές αν και περιορισμένες επιδράσεις στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, ιδίως για τα bulkers μικρότερου μεγέθους, που συνήθως μεταφέρουν τέτοια φορτία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ