
Με το «δεξί» μπήκε ο Δεκέμβριος για το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Yonhap. Συγκεκριμένα, η DSME εξασφάλισε συμβόλαια για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, αξίας $1,3 δισ. Τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β’ εξάμηνο του 2025.
Με τις νέες αυτές παραγγελίες, η αξία των συνολικών παραγγελιών που έχει εξασφαλίσει η DSME μέσα στο 2021 αγγίζει τα $10,44 δισ. Έτσι, το 2021 συνιστά το πρώτο έτος από το 2014 που η αξία των ετήσιων παραγγελιών του ναυπηγείου σπάει το φράγμα των $10 δισ.
Άξιο αναφοράς είναι πως την 1η Δεκεμβρίου η GasLog Ltd. ανακοίνωσε την παραγγελία τεσσάρων LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., στην DSME, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2024 και του 2025.
Παράλληλα, η DSME δεν αποτελεί το μοναδικό ναυπηγείο που ξεκινά τον τελευταίο μήνα του έτους χαμογελώντας. Το μεσαίου μεγέθους νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο K Shipbuilding έλαβε έγκριση επί της αρχής (Approval in Principle –AIP) από τον νηογνώμονα ABS για την ανάπτυξη βασικών σχεδιασμών δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης μεθανόλης . Ο βασικός σχεδιασμός αναφέρεται στο δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού ενός πλοίου, όπου καθορίζονται οι προδιαγραφές και οι τεχνολογίες που καθίστανται απαραίτητες για την κατασκευή του.
Το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς LNG συνεχίζει την ανοδική του πορεία, με τις παραγγελίες τέτοιων πλοίων να κατέχουν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό στο orderbook. Την ίδια ώρα, τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα κερδίζουν έδαφος, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία ανεβάζει στροφές στις απαραίτητες διαδικασίες με επίκεντρο την απανθρακοποίησή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ