
Με το «δεξί» μπήκε ο Δεκέμβριος για το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Yonhap. Συγκεκριμένα, η DSME εξασφάλισε συμβόλαια για τη ναυπήγηση έξι LNG carriers, αξίας $1,3 δισ. Τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β’ εξάμηνο του 2025.
Με τις νέες αυτές παραγγελίες, η αξία των συνολικών παραγγελιών που έχει εξασφαλίσει η DSME μέσα στο 2021 αγγίζει τα $10,44 δισ. Έτσι, το 2021 συνιστά το πρώτο έτος από το 2014 που η αξία των ετήσιων παραγγελιών του ναυπηγείου σπάει το φράγμα των $10 δισ.
Άξιο αναφοράς είναι πως την 1η Δεκεμβρίου η GasLog Ltd. ανακοίνωσε την παραγγελία τεσσάρων LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., στην DSME, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2024 και του 2025.
Παράλληλα, η DSME δεν αποτελεί το μοναδικό ναυπηγείο που ξεκινά τον τελευταίο μήνα του έτους χαμογελώντας. Το μεσαίου μεγέθους νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο K Shipbuilding έλαβε έγκριση επί της αρχής (Approval in Principle –AIP) από τον νηογνώμονα ABS για την ανάπτυξη βασικών σχεδιασμών δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης μεθανόλης . Ο βασικός σχεδιασμός αναφέρεται στο δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού ενός πλοίου, όπου καθορίζονται οι προδιαγραφές και οι τεχνολογίες που καθίστανται απαραίτητες για την κατασκευή του.
Το ενδιαφέρον για πλοία μεταφοράς LNG συνεχίζει την ανοδική του πορεία, με τις παραγγελίες τέτοιων πλοίων να κατέχουν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό στο orderbook. Την ίδια ώρα, τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα κερδίζουν έδαφος, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία ανεβάζει στροφές στις απαραίτητες διαδικασίες με επίκεντρο την απανθρακοποίησή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ