
Σε επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα προσβλέπει η Βραζιλία, σύμφωνα με ειδησεογραφικό πρακτορείο ειδήσεων της χώρας. Συγκεκριμένα, η δημοσίων συμφερόντων Petrobras θα επενδύσει $57 δισ. συνολικά σε projects παραγωγής και εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ του 2022 και του 2026. Τα εκτιμώμενα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου την περίοδο αυτή ανέρχονται σε 2,7 εκατ. και 3,2 εκατ. βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου ανά ημέρα αντίστοιχα. Ακόμη, η Petrobras σκοπεύει να επενδύσει $6,1 εκατ. στις διυλίσεις, που θα της επιτρέψουν να αυξήσει σημαντικά την παραγωγική ικανότητά της το 2027.
Σημειώνεται πως η Βραζιλία συνιστά μία από τις σημαντικότερες χώρες στη Νότια Αμερική σε ό,τι αφορά την παραγωγή ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, η χώρα δεν έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους ορυκτούς πόρους που διαθέτει. Άλλωστε, περίπου το 65% των ενεργειακών αναγκών της καλύπτεται από υδροηλεκτρική ενέργεια.
Το γεγονός αυτό βέβαια οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα μέσα στο 2021, οπότε και εκτεταμένη ξηρασία έπληξε διάφορες χώρες της Νότιας Αμερικής, μεταξύ άλλων και τη Βραζιλία. Η έλλειψη νερού δημιούργησε προβλήματα σταθερότητας στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, αναγκάζοντας τη Βραζιλία να προβεί στην εισαγωγή ενέργειας και στην αύξηση της παραγωγής σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω άνθρακα.
Αυτό δεν συνεπάγεται πως η Βραζιλία σκοπεύει να στραφεί στα ορυκτά καύσιμα για τις ενεργειακές της ανάγκες. Άλλωστε, λόγω των υποδομών της χώρας, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστική. Συνεπώς, το πιθανότερο είναι πως η αυξημένη παραγωγή ορυκτών καυσίμων της θα εξαχθεί.
Εν κατακλείδι, η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Βραζιλίας δύναται να ισχυροποιήσει τη θέση της χώρας στο θαλάσσιο εμπόριο, και δη στις εξαγωγές πετρελαιοειδών, πιθανώς αυξάνοντας τις «επισκέψεις» δεξαμενόπλοιων στους τερματικούς της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent, που αποτελεί τιμή αναφοράς για την Ευρώπη, έπεσε σήμερα κάτω από το όριο των $60 για πρώτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ