
Σε επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα προσβλέπει η Βραζιλία, σύμφωνα με ειδησεογραφικό πρακτορείο ειδήσεων της χώρας. Συγκεκριμένα, η δημοσίων συμφερόντων Petrobras θα επενδύσει $57 δισ. συνολικά σε projects παραγωγής και εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ του 2022 και του 2026. Τα εκτιμώμενα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου την περίοδο αυτή ανέρχονται σε 2,7 εκατ. και 3,2 εκατ. βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου ανά ημέρα αντίστοιχα. Ακόμη, η Petrobras σκοπεύει να επενδύσει $6,1 εκατ. στις διυλίσεις, που θα της επιτρέψουν να αυξήσει σημαντικά την παραγωγική ικανότητά της το 2027.
Σημειώνεται πως η Βραζιλία συνιστά μία από τις σημαντικότερες χώρες στη Νότια Αμερική σε ό,τι αφορά την παραγωγή ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, η χώρα δεν έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους ορυκτούς πόρους που διαθέτει. Άλλωστε, περίπου το 65% των ενεργειακών αναγκών της καλύπτεται από υδροηλεκτρική ενέργεια.
Το γεγονός αυτό βέβαια οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα μέσα στο 2021, οπότε και εκτεταμένη ξηρασία έπληξε διάφορες χώρες της Νότιας Αμερικής, μεταξύ άλλων και τη Βραζιλία. Η έλλειψη νερού δημιούργησε προβλήματα σταθερότητας στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, αναγκάζοντας τη Βραζιλία να προβεί στην εισαγωγή ενέργειας και στην αύξηση της παραγωγής σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω άνθρακα.
Αυτό δεν συνεπάγεται πως η Βραζιλία σκοπεύει να στραφεί στα ορυκτά καύσιμα για τις ενεργειακές της ανάγκες. Άλλωστε, λόγω των υποδομών της χώρας, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστική. Συνεπώς, το πιθανότερο είναι πως η αυξημένη παραγωγή ορυκτών καυσίμων της θα εξαχθεί.
Εν κατακλείδι, η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Βραζιλίας δύναται να ισχυροποιήσει τη θέση της χώρας στο θαλάσσιο εμπόριο, και δη στις εξαγωγές πετρελαιοειδών, πιθανώς αυξάνοντας τις «επισκέψεις» δεξαμενόπλοιων στους τερματικούς της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ