
Σε επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα προσβλέπει η Βραζιλία, σύμφωνα με ειδησεογραφικό πρακτορείο ειδήσεων της χώρας. Συγκεκριμένα, η δημοσίων συμφερόντων Petrobras θα επενδύσει $57 δισ. συνολικά σε projects παραγωγής και εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ του 2022 και του 2026. Τα εκτιμώμενα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου την περίοδο αυτή ανέρχονται σε 2,7 εκατ. και 3,2 εκατ. βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου ανά ημέρα αντίστοιχα. Ακόμη, η Petrobras σκοπεύει να επενδύσει $6,1 εκατ. στις διυλίσεις, που θα της επιτρέψουν να αυξήσει σημαντικά την παραγωγική ικανότητά της το 2027.
Σημειώνεται πως η Βραζιλία συνιστά μία από τις σημαντικότερες χώρες στη Νότια Αμερική σε ό,τι αφορά την παραγωγή ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, η χώρα δεν έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους ορυκτούς πόρους που διαθέτει. Άλλωστε, περίπου το 65% των ενεργειακών αναγκών της καλύπτεται από υδροηλεκτρική ενέργεια.
Το γεγονός αυτό βέβαια οδήγησε σε σημαντικά προβλήματα μέσα στο 2021, οπότε και εκτεταμένη ξηρασία έπληξε διάφορες χώρες της Νότιας Αμερικής, μεταξύ άλλων και τη Βραζιλία. Η έλλειψη νερού δημιούργησε προβλήματα σταθερότητας στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, αναγκάζοντας τη Βραζιλία να προβεί στην εισαγωγή ενέργειας και στην αύξηση της παραγωγής σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω άνθρακα.
Αυτό δεν συνεπάγεται πως η Βραζιλία σκοπεύει να στραφεί στα ορυκτά καύσιμα για τις ενεργειακές της ανάγκες. Άλλωστε, λόγω των υποδομών της χώρας, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστική. Συνεπώς, το πιθανότερο είναι πως η αυξημένη παραγωγή ορυκτών καυσίμων της θα εξαχθεί.
Εν κατακλείδι, η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Βραζιλίας δύναται να ισχυροποιήσει τη θέση της χώρας στο θαλάσσιο εμπόριο, και δη στις εξαγωγές πετρελαιοειδών, πιθανώς αυξάνοντας τις «επισκέψεις» δεξαμενόπλοιων στους τερματικούς της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Το τελευταίο διάστημα, με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί εκ των σημαντικότερων προκλήσεων της ναυτιλίας και τις γεωπολιτικές αναταράξεις να έχουν φέρει στο προσκήνιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ