
Toν αντίκτυπο των τιμών πετρελαίου στα κέρδη των tankers εξετάζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Simpson-Spence-Young (SSY) σε πρόσφατη έκθεσή του. Συγκεκριμένα, η έκθεση υποστηρίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα όταν οι τιμές πετρελαίου είναι χαμηλές.
Ειδικότερα, η έκθεση εξετάζει τη σχέση μεταξύ των τιμών πετρελαίου και των κερδών των VLCCs στη διαδρομή TD3C (Μέση Ανατολή-Κίνα), η οποία είναι αντίστροφη. Ενδεικτικά, από το 2014 και έπειτα, οι χαμηλές τιμές πετρελαίου παρουσιάζουν συσχέτιση με κορυφώσεις στα κέρδη των δεξαμενόπλοιων στην εν λόγω διαδρομή. Σύμφωνα με την SSY, αυτό οφείλεται στην ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας, της βιομηχανίας διύλισής της, καθώς και στην επιθυμία για ενεργειακή ασφάλεια, που οδήγησαν την ασιατική χώρα στην αγορά μεγάλων ποσοτήτων αργού πετρελαίου σε χαμηλές τιμές.
Όσον αφορά το 2021, τα κέρδη της διαδρομής TD3C βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατευθυνόμενα στην καταγραφή του μικρότερου ετήσιου μέσου όρου από το 2013, βάσει δεδομένων της SSY. Η έκθεση αποδίδει αυτή την τάση κατά κύριο λόγο στην πανδημία Covid-19 και στις αναζωπυρώσεις της. Την ίδια ώρα, η κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλή, γεγονός που σημαίνει πως υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός για λίγα φορτία. Ακόμη, οι αυξημένες τιμές πετρελαίου οδήγησαν σε πτώση των εισαγωγών. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας είναι μειωμένες σε ετήσια βάση μέχρι στιγμής το 2021.
Επιπλέον, η SSY σημειώνει πως η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, εντός και εκτός OPEC+, ενδέχεται να μειώσει τις τιμές πετρελαίου, οδηγώντας σε αύξηση των εισαγωγών και ενισχύοντας τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, η ανάκαμψη της ναυλαγοράς ίσως τεθεί σε αναμονή, λόγω του ντόμινου αποδέσμευσης ποσοτήτων αργού από τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα (SRP) το οποίο λαμβάνει χώρα πρόσφατα, με οδηγό τις ΗΠΑ. Τέλος, παρότι η διοχέτευση ποσοτήτων στις εγχώριες αγορές θα σβήσει τη «δίψα» για εισαγωγές πετρελαίου βραχυπρόθεσμα, η επικείμενη ανάγκη αναπλήρωσης των αποθεμάτων θα συνεισφέρει θετικά στην αγορά των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ