
Toν αντίκτυπο των τιμών πετρελαίου στα κέρδη των tankers εξετάζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Simpson-Spence-Young (SSY) σε πρόσφατη έκθεσή του. Συγκεκριμένα, η έκθεση υποστηρίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα όταν οι τιμές πετρελαίου είναι χαμηλές.
Ειδικότερα, η έκθεση εξετάζει τη σχέση μεταξύ των τιμών πετρελαίου και των κερδών των VLCCs στη διαδρομή TD3C (Μέση Ανατολή-Κίνα), η οποία είναι αντίστροφη. Ενδεικτικά, από το 2014 και έπειτα, οι χαμηλές τιμές πετρελαίου παρουσιάζουν συσχέτιση με κορυφώσεις στα κέρδη των δεξαμενόπλοιων στην εν λόγω διαδρομή. Σύμφωνα με την SSY, αυτό οφείλεται στην ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας, της βιομηχανίας διύλισής της, καθώς και στην επιθυμία για ενεργειακή ασφάλεια, που οδήγησαν την ασιατική χώρα στην αγορά μεγάλων ποσοτήτων αργού πετρελαίου σε χαμηλές τιμές.
Όσον αφορά το 2021, τα κέρδη της διαδρομής TD3C βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατευθυνόμενα στην καταγραφή του μικρότερου ετήσιου μέσου όρου από το 2013, βάσει δεδομένων της SSY. Η έκθεση αποδίδει αυτή την τάση κατά κύριο λόγο στην πανδημία Covid-19 και στις αναζωπυρώσεις της. Την ίδια ώρα, η κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλή, γεγονός που σημαίνει πως υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός για λίγα φορτία. Ακόμη, οι αυξημένες τιμές πετρελαίου οδήγησαν σε πτώση των εισαγωγών. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας είναι μειωμένες σε ετήσια βάση μέχρι στιγμής το 2021.
Επιπλέον, η SSY σημειώνει πως η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, εντός και εκτός OPEC+, ενδέχεται να μειώσει τις τιμές πετρελαίου, οδηγώντας σε αύξηση των εισαγωγών και ενισχύοντας τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, η ανάκαμψη της ναυλαγοράς ίσως τεθεί σε αναμονή, λόγω του ντόμινου αποδέσμευσης ποσοτήτων αργού από τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα (SRP) το οποίο λαμβάνει χώρα πρόσφατα, με οδηγό τις ΗΠΑ. Τέλος, παρότι η διοχέτευση ποσοτήτων στις εγχώριες αγορές θα σβήσει τη «δίψα» για εισαγωγές πετρελαίου βραχυπρόθεσμα, η επικείμενη ανάγκη αναπλήρωσης των αποθεμάτων θα συνεισφέρει θετικά στην αγορά των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ