Κανονισμοί στη διεθνή ναυτιλία: Οι δέκα προσωπικότητες με σημαντική επιρροή

Κανονισμοί στη διεθνή ναυτιλία: Οι δέκα προσωπικότητες με σημαντική επιρροή

588
Κανονισμοί στη διεθνή ναυτιλία: Οι δέκα προσωπικότητες με σημαντική επιρροή

Tη λίστα με τις σημαντικότερες προσωπικότητες που εκπροσωπούν φορείς και οργανισμούς των μεταφορών και της ναυτιλίας και ασκούν σημαντική επιρροή σε νομοθετικό επίπεδο δημοσίευσε πρόσφατα η Lloyd’s List.

Ειδικότερα, στην πρώτη θέση βρίσκονται η Ursula von der Leyen, o Frans Timmermans και η Adina Vălean της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ έχει εκδηλώσει υπερβάλλοντα ζήλο όσον αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις εκπομπές της, προωθώντας μεταξύ άλλων το αμφιλεγόμενο «Fit for 55 package». Το εν λόγω πακέτο μέτρων αφορά επικείμενες ρυθμίσεις, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.

Σημειώνεται πως οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκθρόνισαν τον IMO από την πρώτη θέση της κατάταξης. Συνεπώς, στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim. O ΙΜO υφίσταται κριτική λόγω της αδυναμίας του να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας. Ταυτόχρονα δέχεται αυξανόμενη πίεση να θέσει πιο φιλόδοξους στόχους για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Li Tianbi του Water Transport Bureau της Κίνας. Η επιρροή της Κίνας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι είναι μεγάλη. Οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες της επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο, ιδιαίτερα τις τακτικές γραμμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2014 έθεσε βέτο για τη δημιουργία της συμμαχίας P3 Alliance των Maersk, MSC και CMA CGM, παρά το γεγονός ότι ΕΕ και ΗΠΑ είχαν ανάψει το πράσινο φως.

Στην τέταρτη θέση βρίσκονται ο Daniel Maffei και η Rebecca Dye της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (US Federal Maritime Commission). Η «οργή» των ναυλωτών για το χάος που επικρατεί στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχει ωθήσει σε δράση την Επιτροπή, η οποία προετοιμάζει το Ocean Shipping Reform Act of 2021.

Στην πέμπτη θέση της κατάταξης βρέθηκαν οι Esben Poulsson, πρόεδρος του ICS, και Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS. Το ICS πρότεινε έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα και τάχθηκε υπέρ της θέσπισης στόχου απανθρακοποίησης για τη ναυτιλία με ορίζοντα το 2050.

Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Σωτήρης Ράπτης της European Community Shipowners’ Associations (ECSA). H ECSA αποτελεί τη φωνή των Ευρωπαίων εφοπλιστών σε θέματα που απασχολούν έντονα τον κλάδο, όπως το πρόσφατα ανακοινωθέν νομοθετικό πακέτο «Fit for 55». Μία από τις προτάσεις της είναι η μετατόπιση της ευθύνης για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στους ναυλωτές και η αξιοποίηση των εσόδων για τη δημιουργία ενός Maritime Climate Fund.

Τέλος, τη δεκάδα συμπληρώνουν η Sabrina Chao, πρόεδρος της BIMCO, o Erik Woodhouse, Deputy Assistant Secretary του US State Department, η ΜΚΟ Green Movement, με έντονη επιρροή σε θέματα πολιτικής και χρηματοδότησης, και ο Nick Brown, πρόεδρος του International Association of Classification Societies (IACS).

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.