
Σε περαιτέρω κάλυψη των τεράστιων ενεργειακών αναγκών του προσβλέπει το Πεκίνο, σύμφωνα με διεθνή μέσα. Συγκεκριμένα, το «βλέμμα» της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη στρέφεται στη Νότια Αμερική, και δη στη Χιλή, με τη συνεργασία της οποίας σκοπεύει να κατασκευάσει υποθαλάσσιο καλώδιο μέσω του οποίου θα μεταφέρεται ηλιακή ενέργεια προς την Ανατολική Ασία.
Ειδικότερα, Πεκίνο και Σαντιάγο σχεδιάζουν την κατασκευή του εν λόγω υποθαλάσσιου καλωδίου, το οποίο θα έχει μήκος 15.000 χλμ. και θα διασχίζει τον πυθμένα του Ειρηνικού ωκεανού. Έτσι, η Νότια Αμερική θα μπορεί να εξάγει φωτοβολταϊκή ενέργεια προς την Ανατολική Ασία. Το κόστος του project, το οποίο ονομάζεται «Antípodas», εκτιμάται στα $2 δισ.
Το φιλόδοξο project αποπειράται να προσφέρει λύση σε ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκτενής αξιοποίηση των ΑΠΕ, τη διαλειπτότητά τους, δηλαδή το γεγονός πως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια δεν παρέχονται με σταθερό ρυθμό. Ωστόσο, Χιλή και Κίνα βρίσκονται σε διαφορετικές ζώνες ώρας, με τη διαφορά ώρας μεταξύ των δύο χωρών να είναι ίση με 11 ώρες. Συνεπώς, η Χιλή μπορεί να παρέχει ηλιακή ενέργεια στην Κίνα μετά τη δύση του ήλιου στην ασιατική χώρα. Άλλωστε, η Χιλή διαθέτει τεράστια ικανότητα παραγωγής ηλιακής ενέργειας, περισσότερη από 3,1 GW, λόγω της ερήμου Ατακάμα.
Ωστόσο, ακόμα και αν η κατασκευή του καλωδίου ολοκληρωθεί, επί του παρόντος η Κίνα δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές. Συνεπώς, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές στην ασιατική χώρα, η οποία προσβλέπει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων ενεργειακών της αναγκών με βιώσιμο τρόπο.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως η Χιλή αποτελεί παράκτιο κράτος της Λατινικής Αμερικής και, λόγω του μεγάλου μήκους της, καλύπτει ευρύ γεωγραφικό πλάτος, παρουσιάζοντας διάφορες κλιματολογικές συνθήκες. Ακόμη, βρίσκεται πρώτη στις εξαγωγές χαλκού παγκοσμίως αλλά αποτελεί και οδηγό στις ΑΠΕ για την υπόλοιπη Λατινική Αμερική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ