
Σε περαιτέρω κάλυψη των τεράστιων ενεργειακών αναγκών του προσβλέπει το Πεκίνο, σύμφωνα με διεθνή μέσα. Συγκεκριμένα, το «βλέμμα» της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη στρέφεται στη Νότια Αμερική, και δη στη Χιλή, με τη συνεργασία της οποίας σκοπεύει να κατασκευάσει υποθαλάσσιο καλώδιο μέσω του οποίου θα μεταφέρεται ηλιακή ενέργεια προς την Ανατολική Ασία.
Ειδικότερα, Πεκίνο και Σαντιάγο σχεδιάζουν την κατασκευή του εν λόγω υποθαλάσσιου καλωδίου, το οποίο θα έχει μήκος 15.000 χλμ. και θα διασχίζει τον πυθμένα του Ειρηνικού ωκεανού. Έτσι, η Νότια Αμερική θα μπορεί να εξάγει φωτοβολταϊκή ενέργεια προς την Ανατολική Ασία. Το κόστος του project, το οποίο ονομάζεται «Antípodas», εκτιμάται στα $2 δισ.
Το φιλόδοξο project αποπειράται να προσφέρει λύση σε ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκτενής αξιοποίηση των ΑΠΕ, τη διαλειπτότητά τους, δηλαδή το γεγονός πως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια δεν παρέχονται με σταθερό ρυθμό. Ωστόσο, Χιλή και Κίνα βρίσκονται σε διαφορετικές ζώνες ώρας, με τη διαφορά ώρας μεταξύ των δύο χωρών να είναι ίση με 11 ώρες. Συνεπώς, η Χιλή μπορεί να παρέχει ηλιακή ενέργεια στην Κίνα μετά τη δύση του ήλιου στην ασιατική χώρα. Άλλωστε, η Χιλή διαθέτει τεράστια ικανότητα παραγωγής ηλιακής ενέργειας, περισσότερη από 3,1 GW, λόγω της ερήμου Ατακάμα.
Ωστόσο, ακόμα και αν η κατασκευή του καλωδίου ολοκληρωθεί, επί του παρόντος η Κίνα δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές. Συνεπώς, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές στην ασιατική χώρα, η οποία προσβλέπει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων ενεργειακών της αναγκών με βιώσιμο τρόπο.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως η Χιλή αποτελεί παράκτιο κράτος της Λατινικής Αμερικής και, λόγω του μεγάλου μήκους της, καλύπτει ευρύ γεωγραφικό πλάτος, παρουσιάζοντας διάφορες κλιματολογικές συνθήκες. Ακόμη, βρίσκεται πρώτη στις εξαγωγές χαλκού παγκοσμίως αλλά αποτελεί και οδηγό στις ΑΠΕ για την υπόλοιπη Λατινική Αμερική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ