
Η ναυτιλιακή εταιρεία Euronav, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη δοκιμή ενός μείγματος βιοκαυσίμων B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia», ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας ενός μείγματος βιοκαυσίμων B50 σε ένα άλλο Suezmax δεξαμενόπλοιο του στόλου της.
Τον περασμένο Ιούνιο, το δεξαμενόπλοιο «Marlin Sardinia» εφοδιάστηκε με 240 MT από ένα μείγμα βιοκαυσίμων B50, το οποίο η Euronav προμηθεύτηκε από την εταιρεία προμήθειας καυσίμων TFG Marine του ομίλου Trafigura. Το μείγμα βιοκαυσίμων B50 προέρχεται από απόβλητα ορυκτελαίων και αποτελείται κατά 50% από Marine Gas Oil (MGO) και κατά 50% από Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO ‒ biofuel), επιτρέποντας έτσι τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και των παραγόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Έχοντας πρώτα πραγματοποιήσει αναλύσεις στο εν λόγω καύσιμο σε διάστημα τριών μηνών, οι οποίες έδειξαν ότι τα χαρακτηριστικά και η ποιότητα του μείγματος δεν επηρεάστηκαν μέσα σε αυτή τη χρονική περίοδο, το «Marlin Sardinia» κατανάλωσε περίπου 45 MT από το βιοκαύσιμο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από το Κέιπ Τάουν προς τη Σιγκαπούρη και για μια περίοδο 24 ωρών. Η δοκιμή ήταν επιτυχής, καθώς δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα στους κινητήρες ή σημαντικές διαφορές στη λειτουργία τους, ενώ μετά την αναχώρησή του από τη Σιγκαπούρη τον Οκτώβριο το πλοίο κατανάλωσε και την υπόλοιπη ποσότητα του εν λόγω μείγματος βιοκαυσίμων.
Η δεύτερη αυτή δοκιμή βασίζεται στην εμπειρία και στις γνώσεις που έχει αποκτήσει η Euronav στον τομέα των βιοκαυσίμων, ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να δοκιμάζει και να αξιολογεί μείγματα βιοκαυσίμων, ως ένα πρώτο βήμα για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης που έχει θέσει.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ