
Η ναυτιλιακή εταιρεία Euronav, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη δοκιμή ενός μείγματος βιοκαυσίμων B30 στο Suezmax δεξαμενόπλοιο «Statia», ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας ενός μείγματος βιοκαυσίμων B50 σε ένα άλλο Suezmax δεξαμενόπλοιο του στόλου της.
Τον περασμένο Ιούνιο, το δεξαμενόπλοιο «Marlin Sardinia» εφοδιάστηκε με 240 MT από ένα μείγμα βιοκαυσίμων B50, το οποίο η Euronav προμηθεύτηκε από την εταιρεία προμήθειας καυσίμων TFG Marine του ομίλου Trafigura. Το μείγμα βιοκαυσίμων B50 προέρχεται από απόβλητα ορυκτελαίων και αποτελείται κατά 50% από Marine Gas Oil (MGO) και κατά 50% από Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO ‒ biofuel), επιτρέποντας έτσι τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και των παραγόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Έχοντας πρώτα πραγματοποιήσει αναλύσεις στο εν λόγω καύσιμο σε διάστημα τριών μηνών, οι οποίες έδειξαν ότι τα χαρακτηριστικά και η ποιότητα του μείγματος δεν επηρεάστηκαν μέσα σε αυτή τη χρονική περίοδο, το «Marlin Sardinia» κατανάλωσε περίπου 45 MT από το βιοκαύσιμο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από το Κέιπ Τάουν προς τη Σιγκαπούρη και για μια περίοδο 24 ωρών. Η δοκιμή ήταν επιτυχής, καθώς δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα στους κινητήρες ή σημαντικές διαφορές στη λειτουργία τους, ενώ μετά την αναχώρησή του από τη Σιγκαπούρη τον Οκτώβριο το πλοίο κατανάλωσε και την υπόλοιπη ποσότητα του εν λόγω μείγματος βιοκαυσίμων.
Η δεύτερη αυτή δοκιμή βασίζεται στην εμπειρία και στις γνώσεις που έχει αποκτήσει η Euronav στον τομέα των βιοκαυσίμων, ενώ η εταιρεία θα συνεχίσει να δοκιμάζει και να αξιολογεί μείγματα βιοκαυσίμων, ως ένα πρώτο βήμα για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης που έχει θέσει.
Φωτό: Euronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ