
Παρά τις σημαντικές προκλήσεις της πανδημίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ακάθεκτοι να πρωταγωνιστούν με τις επενδυτικές κινήσεις τους στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της VesselsValue, στην κορυφή του κόσμου, σε όρους αξίας, βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG carriers. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε $41,553 δισ. ενώ εκείνη των ελληνόκτητων LNG carriers στα $19,118 δισ., σύμφωνα με δεδομένα Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων, αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, όποτε και είχε ανέλθει στα $36,275 δισ. Η VesselsValue σημειώνει, πως παρότι το 2021 οι ναύλοι των tankers έχουν παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατεγράφησαν κάποιες βελτιώσεις στη spot αγορά, που οδήγησαν σε αύξηση της αξίας του στόλου. Οι αξίες νέων παραγγελιών δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν σε ένα εύρος 20% έως 30% για VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε αντίστοιχες αυξήσεις στις αξίες αγοραπωλησιών. Ακόμη, η εξαιρετικά αυξημένη ναυλαγορά των LNG carriers οδήγησε σε αύξηση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου LNG carriers κατά $2 δισ. από την αρχή του 2021.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers σχεδόν διπλασιάστηκε σε αξία από την αρχή του έτους, καθώς διαμορφώθηκε στα $53 δισ. τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με $28 δισ., τον Ιανουάριο. Όπως σημειώνει η VesselsValue, η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες ήταν ισχυρή, καθώς ένα στα τέσσερα πλοία αγοράστηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε όρους αξίας. Μάλιστα, η συνολική του αξία διαμορφώθηκε στα $145,887 δισ., αυξημένη κατά 56% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, όποτε και είχε ανέλθει σε $93,2 δισ. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 97% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου τον Νοέμβριο του 2021 αντιστοιχεί σε bulkers, tankers, containerships και LNG carriers.
Τέλος, την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας κατέλαβε η Κίνα, με την αξία του στόλου της να ξεπερνά τα $191 δισ., ενώ παράλληλα διαθέτει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο containerships ($78,806 δισ.). Τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο bulkers διαθέτει η Ιαπωνία ($62,9 δισ.), η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας στόλου που αγγίζει περίπου τα $187 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ