
Παρά τις σημαντικές προκλήσεις της πανδημίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ακάθεκτοι να πρωταγωνιστούν με τις επενδυτικές κινήσεις τους στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έκθεση της VesselsValue, στην κορυφή του κόσμου, σε όρους αξίας, βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG carriers. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε $41,553 δισ. ενώ εκείνη των ελληνόκτητων LNG carriers στα $19,118 δισ., σύμφωνα με δεδομένα Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων, αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, όποτε και είχε ανέλθει στα $36,275 δισ. Η VesselsValue σημειώνει, πως παρότι το 2021 οι ναύλοι των tankers έχουν παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κατεγράφησαν κάποιες βελτιώσεις στη spot αγορά, που οδήγησαν σε αύξηση της αξίας του στόλου. Οι αξίες νέων παραγγελιών δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν σε ένα εύρος 20% έως 30% για VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους, οδηγώντας σε αντίστοιχες αυξήσεις στις αξίες αγοραπωλησιών. Ακόμη, η εξαιρετικά αυξημένη ναυλαγορά των LNG carriers οδήγησε σε αύξηση της αξίας του ελληνόκτητου στόλου LNG carriers κατά $2 δισ. από την αρχή του 2021.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers σχεδόν διπλασιάστηκε σε αξία από την αρχή του έτους, καθώς διαμορφώθηκε στα $53 δισ. τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με $28 δισ., τον Ιανουάριο. Όπως σημειώνει η VesselsValue, η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες ήταν ισχυρή, καθώς ένα στα τέσσερα πλοία αγοράστηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε όρους αξίας. Μάλιστα, η συνολική του αξία διαμορφώθηκε στα $145,887 δισ., αυξημένη κατά 56% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, όποτε και είχε ανέλθει σε $93,2 δισ. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 97% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου τον Νοέμβριο του 2021 αντιστοιχεί σε bulkers, tankers, containerships και LNG carriers.
Τέλος, την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας κατέλαβε η Κίνα, με την αξία του στόλου της να ξεπερνά τα $191 δισ., ενώ παράλληλα διαθέτει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο containerships ($78,806 δισ.). Τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο bulkers διαθέτει η Ιαπωνία ($62,9 δισ.), η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σε όρους αξίας στόλου που αγγίζει περίπου τα $187 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ