
Στην κορυφή του κόσμου βρέθηκε για ακόμη ένα έτος ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την έκθεση «Review of Maritime Transport 2021», η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της UNCTAD για το περασμένο έτος, το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.705 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 373,42 εκατ. dwt, γεγονός που καθιστά αδιαμφισβήτητη την πρωτοκαθεδρία του. Άλλωστε, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο στόλος κινεζικών συμφερόντων ο οποίος βέβαια είναι μεγαλύτερος σε αριθμό (7.318), αλλά η συνολική του χωρητικότητα αγγίζει μόλις τα 244,56 εκατ. dwt (11,56% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου). Συνεπώς, σε σχέση με πέρυσι ο ιαπωνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έπεσε στην τρίτη θέση, αριθμώντας 4.029 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 241,85 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σύγκριση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έκθεσης το 2020, σε όρους χωρητικότητας, οι ελληνικών, κινεζικών και ιαπωνικών συμφερόντων στόλοι αυξήθηκαν κατά 2,63%, 7,08% και 3,74% αντίστοιχα.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος πρωταγωνίστησε και σε όρους αξίας το 2020, σύμφωνα με τα δεδομένα της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η αξία των ελληνόκτητων bulkers αγγίζει τα $39,85 δισ., καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην αντίστοιχη κατάταξη, με των ιαπωνικών συμφερόντων στόλο bulkers να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής, έχοντας αξία $39,56 δισ. Ταυτόχρονα, ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει συνολική αξία $32,6 δισ., ξεπερνώντας σημαντικά τόσο εκείνον κινεζικών συμφερόντων, όσο και σιγκαπουριανών και ιαπωνικών, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις επόμενες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ενδεικτικά, καθένας από αυτούς έχει αξία μικρότερη των $13 δισ.
Τέλος, η UNCTAD εκτιμά πως το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 4,3% το 2021, σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο ετήσιος ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί τα επόμενα έτη (2022-2026) και ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί στο 2,48%. Σημαντική αύξηση εκτιμάται και για το containerized trade το 2021, κατά 7,1%. Από το 2022-2026 ο ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί και κατά μέσο όρο εκτιμάται στο 4,66%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ