
Στην κορυφή του κόσμου βρέθηκε για ακόμη ένα έτος ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την έκθεση «Review of Maritime Transport 2021», η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της UNCTAD για το περασμένο έτος, το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.705 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 373,42 εκατ. dwt, γεγονός που καθιστά αδιαμφισβήτητη την πρωτοκαθεδρία του. Άλλωστε, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο στόλος κινεζικών συμφερόντων ο οποίος βέβαια είναι μεγαλύτερος σε αριθμό (7.318), αλλά η συνολική του χωρητικότητα αγγίζει μόλις τα 244,56 εκατ. dwt (11,56% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου). Συνεπώς, σε σχέση με πέρυσι ο ιαπωνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έπεσε στην τρίτη θέση, αριθμώντας 4.029 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 241,85 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σύγκριση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έκθεσης το 2020, σε όρους χωρητικότητας, οι ελληνικών, κινεζικών και ιαπωνικών συμφερόντων στόλοι αυξήθηκαν κατά 2,63%, 7,08% και 3,74% αντίστοιχα.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος πρωταγωνίστησε και σε όρους αξίας το 2020, σύμφωνα με τα δεδομένα της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η αξία των ελληνόκτητων bulkers αγγίζει τα $39,85 δισ., καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην αντίστοιχη κατάταξη, με των ιαπωνικών συμφερόντων στόλο bulkers να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής, έχοντας αξία $39,56 δισ. Ταυτόχρονα, ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει συνολική αξία $32,6 δισ., ξεπερνώντας σημαντικά τόσο εκείνον κινεζικών συμφερόντων, όσο και σιγκαπουριανών και ιαπωνικών, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις επόμενες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ενδεικτικά, καθένας από αυτούς έχει αξία μικρότερη των $13 δισ.
Τέλος, η UNCTAD εκτιμά πως το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 4,3% το 2021, σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο ετήσιος ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί τα επόμενα έτη (2022-2026) και ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί στο 2,48%. Σημαντική αύξηση εκτιμάται και για το containerized trade το 2021, κατά 7,1%. Από το 2022-2026 ο ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί και κατά μέσο όρο εκτιμάται στο 4,66%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ