
Στην κορυφή του κόσμου βρέθηκε για ακόμη ένα έτος ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την έκθεση «Review of Maritime Transport 2021», η οποία δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της UNCTAD για το περασμένο έτος, το 17,64% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.705 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 373,42 εκατ. dwt, γεγονός που καθιστά αδιαμφισβήτητη την πρωτοκαθεδρία του. Άλλωστε, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο στόλος κινεζικών συμφερόντων ο οποίος βέβαια είναι μεγαλύτερος σε αριθμό (7.318), αλλά η συνολική του χωρητικότητα αγγίζει μόλις τα 244,56 εκατ. dwt (11,56% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου). Συνεπώς, σε σχέση με πέρυσι ο ιαπωνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έπεσε στην τρίτη θέση, αριθμώντας 4.029 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 241,85 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σύγκριση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έκθεσης το 2020, σε όρους χωρητικότητας, οι ελληνικών, κινεζικών και ιαπωνικών συμφερόντων στόλοι αυξήθηκαν κατά 2,63%, 7,08% και 3,74% αντίστοιχα.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος πρωταγωνίστησε και σε όρους αξίας το 2020, σύμφωνα με τα δεδομένα της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η αξία των ελληνόκτητων bulkers αγγίζει τα $39,85 δισ., καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην αντίστοιχη κατάταξη, με των ιαπωνικών συμφερόντων στόλο bulkers να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής, έχοντας αξία $39,56 δισ. Ταυτόχρονα, ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει συνολική αξία $32,6 δισ., ξεπερνώντας σημαντικά τόσο εκείνον κινεζικών συμφερόντων, όσο και σιγκαπουριανών και ιαπωνικών, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις επόμενες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ενδεικτικά, καθένας από αυτούς έχει αξία μικρότερη των $13 δισ.
Τέλος, η UNCTAD εκτιμά πως το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 4,3% το 2021, σε ετήσια βάση. Ωστόσο ο ετήσιος ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί τα επόμενα έτη (2022-2026) και ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί στο 2,48%. Σημαντική αύξηση εκτιμάται και για το containerized trade το 2021, κατά 7,1%. Από το 2022-2026 ο ρυθμός αύξησης θα επιβραδυνθεί και κατά μέσο όρο εκτιμάται στο 4,66%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ