
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά ο αντίκτυπος της συμφόρησης στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, καθώς εταιρείες ένδυσης καλούνται να μεταφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χώρες πιο κοντά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται το σημαντικότερο ποσοστό του καταναλωτικού τους κοινού.
Ειδικότερα, χώρες όπως η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της εταιρείας Mango, της οποίας η παραγωγή συγκεντρώνεται κατά κύριο λόγο στην Ασία, και δη στην Κίνα και στο Βιετνάμ.
Επιπλέον, η Mango δεν είναι η μόνη εταιρεία ένδυσης που σκέφτεται να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός των ασιατικών χωρών. Ενδεικτικά, η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden έχει μεταφέρει το 50% της παραγωγής της από το Βιετνάμ στη Βραζιλία και από την Κίνα στο Μεξικό. Γενικότερα, οι χώρες που αποτελούν κύρια επιλογή για εταιρείες ένδυσης είναι μεταξύ άλλων η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχία, το Μαρόκο και η Τουρκία.
Σημειώνεται πως η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα δημιούργησε σημαντικούς σκοπέλους νωρίτερα μέσα στο έτος, τόσο στην Κίνα όσο και στο Βιετνάμ, οδηγώντας σε παύση της παραγωγής για εβδομάδες. Παράλληλα, η λιμενική συμφόρηση που ταλανίζει τους λιμένες της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας, της Θάλασσας της Νότιας Κίνας αλλά και ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς λιμένες δημιουργεί επιπρόσθετα κόστη.
Τέλος, παρόλο που η Κίνα ίσως χάσει ένα κομμάτι της αγοράς παραγωγής ρούχων και υποδημάτων, σίγουρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία ένδυσης. Το ίδιο ισχύει και για το Βιετνάμ, το οποίο ωστόσο κατέγραψε πτώση 40% στις παραγγελίες ενδυμάτων μεταξύ β’ και γ’ τριμήνου του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ