
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά ο αντίκτυπος της συμφόρησης στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, καθώς εταιρείες ένδυσης καλούνται να μεταφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χώρες πιο κοντά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται το σημαντικότερο ποσοστό του καταναλωτικού τους κοινού.
Ειδικότερα, χώρες όπως η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της εταιρείας Mango, της οποίας η παραγωγή συγκεντρώνεται κατά κύριο λόγο στην Ασία, και δη στην Κίνα και στο Βιετνάμ.
Επιπλέον, η Mango δεν είναι η μόνη εταιρεία ένδυσης που σκέφτεται να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός των ασιατικών χωρών. Ενδεικτικά, η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden έχει μεταφέρει το 50% της παραγωγής της από το Βιετνάμ στη Βραζιλία και από την Κίνα στο Μεξικό. Γενικότερα, οι χώρες που αποτελούν κύρια επιλογή για εταιρείες ένδυσης είναι μεταξύ άλλων η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχία, το Μαρόκο και η Τουρκία.
Σημειώνεται πως η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα δημιούργησε σημαντικούς σκοπέλους νωρίτερα μέσα στο έτος, τόσο στην Κίνα όσο και στο Βιετνάμ, οδηγώντας σε παύση της παραγωγής για εβδομάδες. Παράλληλα, η λιμενική συμφόρηση που ταλανίζει τους λιμένες της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας, της Θάλασσας της Νότιας Κίνας αλλά και ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς λιμένες δημιουργεί επιπρόσθετα κόστη.
Τέλος, παρόλο που η Κίνα ίσως χάσει ένα κομμάτι της αγοράς παραγωγής ρούχων και υποδημάτων, σίγουρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία ένδυσης. Το ίδιο ισχύει και για το Βιετνάμ, το οποίο ωστόσο κατέγραψε πτώση 40% στις παραγγελίες ενδυμάτων μεταξύ β’ και γ’ τριμήνου του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ