«Τιτανομαχία» για τη ναυπήγηση πλοίων καύσης αμμωνίας

«Τιτανομαχία» για τη ναυπήγηση πλοίων καύσης αμμωνίας

252
«Τιτανομαχία» για τη ναυπήγηση πλοίων καύσης αμμωνίας

Οι ισχυρές πιέσεις για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας έχουν ωθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να αυξήσουν τις παραγγελίες eco friendly πλοίων, με στόχο μια βιώσιμη και πράσινη ανάπτυξη του κλάδου. Τα πλοία καύσης αμμωνίας αποτελούν μια πιο οικολογική επιλογή, με τις παραγγελίες τους να σημειώνουν αύξηση. Αυτό εντείνει και τον ανταγωνισμό μεταξύ ισχυρών χωρών στη ναυπήγηση πλοίων, όπως η Κίνα, η Κορέα και η Ιαπωνία.

Οι Νοτιοκορεάτες έχουν τα ηνία στην τεχνογνωσία ναυπήγησης τέτοιων πλοίων. Ένας από τους τρεις κολοσσούς της χώρας, η Hyundai Heavy Industries, έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς αμμωνίας, που θα καταναλώνει αμμωνία και για την πρόωσή του. Ήταν η πρώτη που έλαβε έγκριση επί της αρχής για κατασκευή συστήματος πρόωσης με κύριο καύσιμο την αμμωνία. Ο έτερος ανταγωνιστής της, η Samsung Heavy Industries, έλαβε έγκριση επί της αρχής από τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV για κατασκευή πλοίου VLCC, το οποίο θα κινείται με φυσικό αέριο ή πετρέλαιο αλλά έχει τη δυνατότητα να πλεύσει και με καύση αμμωνίας.

Η Κίνα ακολουθεί αυτή την τάση με μια κοινοπραξία κινεζικών εταιρειών ναυπήγησης πλοίων, μεταξύ των οποίων η China State Shipbuilding Corp. και η COSCO Shipping Heavy Industries. Η εν λόγω κοινοπραξία έλαβε έγκριση από τον αμερικανικό νηογνώμονα ABS και τον κινεζικό για τη ναυπήγηση ενός VLCC χωρητικότητας 310.000 dwt. To πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλής καύσης, που μελλοντικά μπορεί να αντικατασταθεί με μηχανή καθαρής καύσης αμμωνίας για την πρόωσή του.

Πρόσφατα και η Ιαπωνία ανέλαβε δράση, εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία Nippon ανακοίνωσαν την κατασκευή ποντοπόρων πλοίων καύσης αμμωνίας από το 2026.

Φωτό: Sergio Souza/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.