
Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του δημοσίευσε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, βάσει της οποίας, ενώ οι ναυλαγορές παρουσιάζουν ανάμεικτα σημάδια, σε γενικότερο πλαίσιο η κερδοφορία παραμένει ισχυρή. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.834/ημέρα. Ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους παρουσιάζει αύξηση 86% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, ανάμεικτα είναι τα σημάδια από την αγορά των bulkers, καθώς, παρότι έχει καταγραφεί σημαντική πτώση από τα επίπεδα των αρχών Οκτωβρίου, καταγράφηκε εβδομαδιαία αύξηση 25% στους ναύλους, οι οποίοι ανήλθαν στα $26.869/ημέρα. Βάσει της Clarksons, για τα μικρότερα segments οι διακυμάνσεις ήταν πιο ήπιες.
Επιπλέον, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα μέσα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά κατέγραψαν πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $5.211 ημερησίως, ενώ εκείνα των MRs μειώθηκαν κατά 4%, στα $7.466 ημερησίως.
Όπως σημειώνει η Clarksons, τα συμβόλαια βραχυπρόθεσμης διάρκειας για τα μεγάλα containerships παραμένουν σε εξαψήφια επίπεδα. Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6-12 μηνών για feeders μεταφορικής ικανότητα 1.700 TEUs σημείωσαν πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο παραμένουν σε ισχυρά επίπεδα της τάξεως των $51.000 ημερησίως.
Σε εξαιρετικά επίπεδα κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers ενόψει του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσοι ναύλοι για DFDE LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν κατά 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ ($196.250/ημέρα).
Τέλος, θετικές οι εξελίξεις και στην αγορά των VLGCs, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τη διαδρομή Houston-Chiba αυξήθηκαν 15% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $48.071.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ