
Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του δημοσίευσε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, βάσει της οποίας, ενώ οι ναυλαγορές παρουσιάζουν ανάμεικτα σημάδια, σε γενικότερο πλαίσιο η κερδοφορία παραμένει ισχυρή. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.834/ημέρα. Ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους παρουσιάζει αύξηση 86% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, ανάμεικτα είναι τα σημάδια από την αγορά των bulkers, καθώς, παρότι έχει καταγραφεί σημαντική πτώση από τα επίπεδα των αρχών Οκτωβρίου, καταγράφηκε εβδομαδιαία αύξηση 25% στους ναύλους, οι οποίοι ανήλθαν στα $26.869/ημέρα. Βάσει της Clarksons, για τα μικρότερα segments οι διακυμάνσεις ήταν πιο ήπιες.
Επιπλέον, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα μέσα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά κατέγραψαν πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $5.211 ημερησίως, ενώ εκείνα των MRs μειώθηκαν κατά 4%, στα $7.466 ημερησίως.
Όπως σημειώνει η Clarksons, τα συμβόλαια βραχυπρόθεσμης διάρκειας για τα μεγάλα containerships παραμένουν σε εξαψήφια επίπεδα. Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6-12 μηνών για feeders μεταφορικής ικανότητα 1.700 TEUs σημείωσαν πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο παραμένουν σε ισχυρά επίπεδα της τάξεως των $51.000 ημερησίως.
Σε εξαιρετικά επίπεδα κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers ενόψει του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσοι ναύλοι για DFDE LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν κατά 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ ($196.250/ημέρα).
Τέλος, θετικές οι εξελίξεις και στην αγορά των VLGCs, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τη διαδρομή Houston-Chiba αυξήθηκαν 15% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $48.071.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας επιθυμεί να βρεθεί το Πεκίνο, το οποίο οραματίζεται ένα πράσινο μέλλον για τις θαλάσσιες μεταφορές,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ