
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MSB) του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries, πραγματοποίησαν από κοινού μια μελέτη πάνω σε διάφορους σχεδιασμούς που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2, με στόχο την ανάπτυξη ενός πλοίου που θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον στον συγκεκριμένο ανερχόμενο κλάδο.
Τα πλοία μεταφοράς LCO2 αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αξιακή αλυσίδα των τεχνολογιών δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες προσελκύουν ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή παγκοσμίως, ως μέσα επίτευξης της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να καλυφθεί η μελλοντική ζήτηση για μεταφορά υγροποιημένου CO2, η MOL και η MSB πραγματοποίησαν την εν λόγω μελέτη, με σκοπό να καταλήξουν στους πλέον αποδοτικούς και πρακτικούς σχεδιασμούς πλοίων μεταφοράς LCO2. Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι κατέληξαν σε σχεδιασμούς πλοίων συνολικής χωρητικότητας έως 50.000 κ.μ., με δυνατότητα αποθήκευσης του LCO2 σε διάφορες πιέσεις, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία ως προς τον όγκο του μεταφερόμενου φορτίου.
Η MOL εισήλθε στον κλάδο της μεταφοράς υγροποιημένου CO2 τον Μάρτιο του 2021, όταν και επένδυσε στην εταιρεία Larvik Shipping AS (LS), η οποία διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς LCO2 στην Ευρώπη πάνω από 30 χρόνια. Συνδυάζοντας τη συσσωρευμένη εμπειρία της στο κομμάτι της ασφαλούς διαχείρισης πλοίων και φορτίων με την τεχνογνωσία και το σταθερό ιστορικό επιδόσεων της LS, η MOL θα συνεχίσει να εξετάζει τρόπους αύξησης της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς LCO2 και να συνεισφέρει στην περαιτέρω παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου της θαλάσσιας μεταφοράς LCO2.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ