
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MSB) του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries, πραγματοποίησαν από κοινού μια μελέτη πάνω σε διάφορους σχεδιασμούς που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2, με στόχο την ανάπτυξη ενός πλοίου που θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον στον συγκεκριμένο ανερχόμενο κλάδο.
Τα πλοία μεταφοράς LCO2 αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αξιακή αλυσίδα των τεχνολογιών δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες προσελκύουν ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή παγκοσμίως, ως μέσα επίτευξης της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να καλυφθεί η μελλοντική ζήτηση για μεταφορά υγροποιημένου CO2, η MOL και η MSB πραγματοποίησαν την εν λόγω μελέτη, με σκοπό να καταλήξουν στους πλέον αποδοτικούς και πρακτικούς σχεδιασμούς πλοίων μεταφοράς LCO2. Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι κατέληξαν σε σχεδιασμούς πλοίων συνολικής χωρητικότητας έως 50.000 κ.μ., με δυνατότητα αποθήκευσης του LCO2 σε διάφορες πιέσεις, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία ως προς τον όγκο του μεταφερόμενου φορτίου.
Η MOL εισήλθε στον κλάδο της μεταφοράς υγροποιημένου CO2 τον Μάρτιο του 2021, όταν και επένδυσε στην εταιρεία Larvik Shipping AS (LS), η οποία διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς LCO2 στην Ευρώπη πάνω από 30 χρόνια. Συνδυάζοντας τη συσσωρευμένη εμπειρία της στο κομμάτι της ασφαλούς διαχείρισης πλοίων και φορτίων με την τεχνογνωσία και το σταθερό ιστορικό επιδόσεων της LS, η MOL θα συνεχίσει να εξετάζει τρόπους αύξησης της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς LCO2 και να συνεισφέρει στην περαιτέρω παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου της θαλάσσιας μεταφοράς LCO2.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ