
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MSB) του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries, πραγματοποίησαν από κοινού μια μελέτη πάνω σε διάφορους σχεδιασμούς που αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2, με στόχο την ανάπτυξη ενός πλοίου που θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον στον συγκεκριμένο ανερχόμενο κλάδο.
Τα πλοία μεταφοράς LCO2 αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αξιακή αλυσίδα των τεχνολογιών δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS), οι οποίες προσελκύουν ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή παγκοσμίως, ως μέσα επίτευξης της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να καλυφθεί η μελλοντική ζήτηση για μεταφορά υγροποιημένου CO2, η MOL και η MSB πραγματοποίησαν την εν λόγω μελέτη, με σκοπό να καταλήξουν στους πλέον αποδοτικούς και πρακτικούς σχεδιασμούς πλοίων μεταφοράς LCO2. Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι κατέληξαν σε σχεδιασμούς πλοίων συνολικής χωρητικότητας έως 50.000 κ.μ., με δυνατότητα αποθήκευσης του LCO2 σε διάφορες πιέσεις, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία ως προς τον όγκο του μεταφερόμενου φορτίου.
Η MOL εισήλθε στον κλάδο της μεταφοράς υγροποιημένου CO2 τον Μάρτιο του 2021, όταν και επένδυσε στην εταιρεία Larvik Shipping AS (LS), η οποία διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς LCO2 στην Ευρώπη πάνω από 30 χρόνια. Συνδυάζοντας τη συσσωρευμένη εμπειρία της στο κομμάτι της ασφαλούς διαχείρισης πλοίων και φορτίων με την τεχνογνωσία και το σταθερό ιστορικό επιδόσεων της LS, η MOL θα συνεχίσει να εξετάζει τρόπους αύξησης της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς LCO2 και να συνεισφέρει στην περαιτέρω παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου της θαλάσσιας μεταφοράς LCO2.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ