Αισιόδοξα τα σημάδια για bulk carriers και tankers

Αισιόδοξα τα σημάδια για bulk carriers και tankers

305
Αισιόδοξα τα σημάδια για bulk carriers και tankers

H ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv δημοσίευσε τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου την εβδομαδιαία έκθεσή της, στην οποία παρουσιάζει μια ανασκόπηση των dry και wet bulk αγορών, καθώς και τις εκτιμήσεις της για τη βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη πορεία τους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Xclusiv, η αγορά χύδην ξηρού φορτίου βρέθηκε σε πτωτική πορεία τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τα επίπεδα ναύλων επέστρεψαν σε αυτά του περασμένου Ιουνίου. Αυτό κατέστη ιδιαίτερα εμφανές στις κατηγορίες πλοίων Capesize και Supramax, καθώς ο BCI απώλεσε 7.205 μονάδες από τις 7 Οκτωβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου (μείωση κατά 52%, ισοδύναμη με περίπου $60.000/ημέρα) και ο BSI 2.416 μονάδες την ίδια περίοδο (μείωση 29%).

Ωστόσο, η εκτιμώμενη υψηλή ζήτηση συγκριτικά με την προσφορά τους επόμενους μήνες αναμένεται να διασφαλίσει υγιή ναύλα για την αγορά χύδην ξηρού. Άλλωστε, η ζήτηση πρώτων υλών, όπως χάλυβας, σίδηρος και τσιμέντο, αναμένεται να αυξηθεί λόγω σημαντικών επενδύσεων στις υποδομές, τόσο σε εκείνες που διακόπηκαν λόγω της πανδημίας και θα συνεχιστούν όσο και σε νέες, όπως το επενδυτικό νομοσχέδιο υποδομών που υπερψηφίστηκε πρόσφατα στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.

Την ίδια ώρα, η προσφορά των bulk carriers δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, καθώς ο λόγος Orderbook/Fleet βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά (μόλις 6,8% στόλου σε όρους dwt). Η πρωτοφανής αυτή εξέλιξη θεωρείται απόρροια πληθώρας λόγων, μεταξύ άλλων της επικρατούσας αβεβαιότητας σε ό,τι αφορά τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και της μειωμένης πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

Παράλληλα, η Xclusiv διατηρεί θετικές βλέψεις για την αγορά δεξαμενόπλοιων. Καθώς ο πλανήτης θα μεταβεί στη μετα-πανδημική εποχή, η ζήτηση παραγώγων αργού πετρελαίου, όπως βενζίνη, jet fuel και πετρέλαιο, θα αυξηθεί. Έτσι, οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαίου το 2022 κυμαίνονται μεταξύ 99,4-100,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα (με τα άκρα να αντιπροσωπεύουν τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας IEA και του OPEC αντίστοιχα).

Στην έκθεση σημειώνεται παράλληλα ότι ο OPEC+ αγνοεί τις επιμένουσες εκκλήσεις διαφόρων διεθνών δυνάμεων, μεταξύ άλλων και των ΗΠΑ, για άμεση αύξηση της παραγωγής αργού πετρελαίου. Αντιθέτως, εμμένει στο τωρινό πλάνο αύξησης της προσφοράς, κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα κάθε μήνα.

Στο μέτωπο της προσφοράς, η Xclusiv αναφέρει πως το orderbook των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε χαμηλά 25ετίας. Συνεπώς, τα επόμενα τρία έτη, οι παραδόσεις tankers θα κυμανθούν σε χαμηλά επίπεδα και, λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στη ζήτηση, αναμένεται σταδιακή βελτίωση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.