
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) συνεχίζει να επενδύει σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες μείωσης εκπομπών, αναζητώντας τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της.
Πρόσφατα, η MOL ανακοίνωσε τη σύναψη μιας συμφωνίας συνεργασίας με τη Vale International SA, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού την εγκατάσταση ενός συστήματος «Rotor Sail» σε ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 200.000 τόνων της MOL. Στόχος των δύο εταιρειών είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του πλοίου, μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια συμφωνία για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο και αμμωνία, σε συνεργασία με τις Namura Shipbuilding Co., Ltd. και Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd.
Η αμμωνία ως καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη λύση για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας σε αρκετούς κλάδους και, καθώς η ζήτηση αυτής αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, η MOL σκοπεύει να επενδύσει σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, αξιοποιώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματά της ως ενός καυσίμου που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων της.
Ένα ακόμα εναλλακτικό καύσιμο στο οποίο έχει επενδύσει η MOL για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της είναι η μεθανόλη. Στις 4 Νοεμβρίου, η εταιρεία παρέλαβε ένα πλοίο μεταφοράς μεθανόλης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμα είτε πετρέλαιο είτε μεθανόλη. Η MOL αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων μεταφοράς μεθανόλης παγκοσμίως και από το 2016 επενδύει σε πλοία διπλού καυσίμου, τα οποία μπορούν να καταναλώνουν μεθανόλη, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές του στόλου της.
Φωτό: www.mol.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ