
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) συνεχίζει να επενδύει σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες μείωσης εκπομπών, αναζητώντας τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της.
Πρόσφατα, η MOL ανακοίνωσε τη σύναψη μιας συμφωνίας συνεργασίας με τη Vale International SA, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού την εγκατάσταση ενός συστήματος «Rotor Sail» σε ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 200.000 τόνων της MOL. Στόχος των δύο εταιρειών είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του πλοίου, μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια συμφωνία για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο και αμμωνία, σε συνεργασία με τις Namura Shipbuilding Co., Ltd. και Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd.
Η αμμωνία ως καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη λύση για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας σε αρκετούς κλάδους και, καθώς η ζήτηση αυτής αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, η MOL σκοπεύει να επενδύσει σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, αξιοποιώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματά της ως ενός καυσίμου που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων της.
Ένα ακόμα εναλλακτικό καύσιμο στο οποίο έχει επενδύσει η MOL για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της είναι η μεθανόλη. Στις 4 Νοεμβρίου, η εταιρεία παρέλαβε ένα πλοίο μεταφοράς μεθανόλης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμα είτε πετρέλαιο είτε μεθανόλη. Η MOL αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων μεταφοράς μεθανόλης παγκοσμίως και από το 2016 επενδύει σε πλοία διπλού καυσίμου, τα οποία μπορούν να καταναλώνουν μεθανόλη, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές του στόλου της.
Φωτό: www.mol.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ