
Ο όμιλος Royal Caribbean παρουσίασε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης, με την ονομασία «Destination Net Zero», η οποία αποτελεί ένα βήμα στο ταξίδι του ομίλου προς την επίτευξη της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Μέσω του «Destination Net Zero», ο όμιλος δεσμεύεται να θέσει επιστημονικά καθορισμένους στόχους (SBT), ώστε να επιτύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050.
Συγκεκριμένα, για μια περίοδο 18-24 μηνών, η Royal Caribbean πρόκειται να αναπτύξει στόχους οι οποίοι θα επικυρωθούν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) και οι οποίοι δείχνουν στις εταιρείες πόσο πολύ αλλά και πόσο γρήγορα θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγουν, ώστε να συνεισφέρουν στις προσπάθειες περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Η υλοποίηση της στρατηγικής «Destination Net Zero» περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του στόλου της εταιρείας μέσω της ναυπήγησης δεκατριών ενεργειακά αποδοτικών πλοίων που θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του πλοίου της νέας κατηγορίας «Project Evolution», του πρώτου πλοίου του κλάδου κρουαζιέρας το οποίο θα έχει μηδενικές εκπομπές κατά την παραμονή του σε λιμάνια. Επιπλέον, περιλαμβάνει τη συνέχιση των επενδύσεων σε προγράμματα ανάπτυξης τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας, συστημάτων διαχείρισης δεδομένων και ψηφιοποίησης, την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και εναλλακτικών λύσεων ηλεκτρικής ισχύος, καθώς και τη βελτιστοποιημένη χρήση και ενοποίηση στρατηγικών αλυσίδων εφοδιασμού στη στεριά.
Ένα από πλέον φιλόδοξα ορόσημα που έχει θέσει ο όμιλος είναι και η κατασκευή ενός κρουαζιερόπλοιου μηδενικών καθαρών εκπομπών έως το 2035, για την επίτευξη του οποίου η Royal Caribbean θα βασιστεί στη σύναψη ισχυρών συνεργασιών με διάφορες κυβερνήσεις, προμηθευτές και ναυπηγεία, προκειμένου να συμβάλει στην ανάπτυξη εναλλακτικών και ευκόλως διαθέσιμων καυσίμων και τεχνολογιών.
Η Royal Caribbean διαθέτει ένα εκτενές ιστορικό στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας μερικών από τα πλέον ενεργειακά αποδοτικά πλοία παγκοσμίως, με τα νεότερα πλοία της εταιρείας να είναι κατά 20-25% πιο αποδοτικά σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Φωτό: Joel Carrett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ