
Ο όμιλος Royal Caribbean παρουσίασε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης, με την ονομασία «Destination Net Zero», η οποία αποτελεί ένα βήμα στο ταξίδι του ομίλου προς την επίτευξη της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Μέσω του «Destination Net Zero», ο όμιλος δεσμεύεται να θέσει επιστημονικά καθορισμένους στόχους (SBT), ώστε να επιτύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050.
Συγκεκριμένα, για μια περίοδο 18-24 μηνών, η Royal Caribbean πρόκειται να αναπτύξει στόχους οι οποίοι θα επικυρωθούν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) και οι οποίοι δείχνουν στις εταιρείες πόσο πολύ αλλά και πόσο γρήγορα θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγουν, ώστε να συνεισφέρουν στις προσπάθειες περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Η υλοποίηση της στρατηγικής «Destination Net Zero» περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του στόλου της εταιρείας μέσω της ναυπήγησης δεκατριών ενεργειακά αποδοτικών πλοίων που θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του πλοίου της νέας κατηγορίας «Project Evolution», του πρώτου πλοίου του κλάδου κρουαζιέρας το οποίο θα έχει μηδενικές εκπομπές κατά την παραμονή του σε λιμάνια. Επιπλέον, περιλαμβάνει τη συνέχιση των επενδύσεων σε προγράμματα ανάπτυξης τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας, συστημάτων διαχείρισης δεδομένων και ψηφιοποίησης, την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και εναλλακτικών λύσεων ηλεκτρικής ισχύος, καθώς και τη βελτιστοποιημένη χρήση και ενοποίηση στρατηγικών αλυσίδων εφοδιασμού στη στεριά.
Ένα από πλέον φιλόδοξα ορόσημα που έχει θέσει ο όμιλος είναι και η κατασκευή ενός κρουαζιερόπλοιου μηδενικών καθαρών εκπομπών έως το 2035, για την επίτευξη του οποίου η Royal Caribbean θα βασιστεί στη σύναψη ισχυρών συνεργασιών με διάφορες κυβερνήσεις, προμηθευτές και ναυπηγεία, προκειμένου να συμβάλει στην ανάπτυξη εναλλακτικών και ευκόλως διαθέσιμων καυσίμων και τεχνολογιών.
Η Royal Caribbean διαθέτει ένα εκτενές ιστορικό στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας μερικών από τα πλέον ενεργειακά αποδοτικά πλοία παγκοσμίως, με τα νεότερα πλοία της εταιρείας να είναι κατά 20-25% πιο αποδοτικά σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Φωτό: Joel Carrett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ