
Ιδιαίτερα αισιόδοξη για τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων εμφανίζεται στην τελευταία της ανακοίνωση για τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα η Euronav.
Πιο συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανακοίνωση ο κ. Hugo De Stoop, CEO της Euronav, αναφέρει: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι ότι έχουμε ξεφύγει από το κατώτατο σημείο του συγκεκριμένου κύκλου, μετά από ένα τρίτο τρίμηνο το οποίο ήταν από τα πιο απαιτητικά για την αγορά μας. Παράλληλα, με την εποχική άνοδο ενόψει χειμώνα, αρκετές συνιστώσες έχουν οδηγήσει σε ανοδική κίνηση στους ναύλους κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου ανακάμπτει, χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, ως μέρος της μετά Covid παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης, την επιπρόσθετη ζήτηση για καύσιμα πετρελαίου, καθώς οι παραγωγοί ενέργειας στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις, και την αύξηση της παραγωγής του OPEC, που μεταφράζεται σε εξαγωγές. […] Πιστεύουμε ότι η πορεία αυτή θα διατηρηθεί, καθώς η ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να ανακάμπτει προς τα προ πανδημίας επίπεδα κατανάλωσης».
Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή της προσφοράς δεξαμενόπλοιων προς την ανάκαμψη του κλάδου. Ειδικότερα, οκτώ μεγάλα δεξαμενόπλοια (4 VLCCs και 4 Suezmaxes) οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μηνιαίο αριθμό διαλύσεων μεγάλων δεξαμενόπλοιων από τον Μάρτιο του 2018. Η υψηλή τιμή χάλυβα αποτελεί δέλεαρ για τη διάλυση μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων. Την ίδια στιγμή, οι τιμές νεότευκτων VLCCs κινούνται στα $107,5 εκατ. (11% αύξηση σε σχέση με το Q3), ενώ αυτές των Suezmaxes παρουσιάζουν αύξηση 14%.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η τάση αυτή αντανακλά και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων, καθώς τα slots έχουν γεμίσει με παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων (containerships, LNGC και bulkers). Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι διαθέσιμα για παραγγελίες δεξαμενόπλοιων όχι πριν από τα τέλη του 2024. Εν κατακλείδι, οι εξελίξεις και στο μέτωπο της προσφοράς είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, το γ’ τρίμηνο του έτους κατέγραψε απώλειες ύψους $105,9 εκατ. έναντι κερδών $46,2 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ