
Ιδιαίτερα αισιόδοξη για τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων εμφανίζεται στην τελευταία της ανακοίνωση για τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα η Euronav.
Πιο συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανακοίνωση ο κ. Hugo De Stoop, CEO της Euronav, αναφέρει: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι ότι έχουμε ξεφύγει από το κατώτατο σημείο του συγκεκριμένου κύκλου, μετά από ένα τρίτο τρίμηνο το οποίο ήταν από τα πιο απαιτητικά για την αγορά μας. Παράλληλα, με την εποχική άνοδο ενόψει χειμώνα, αρκετές συνιστώσες έχουν οδηγήσει σε ανοδική κίνηση στους ναύλους κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου ανακάμπτει, χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, ως μέρος της μετά Covid παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης, την επιπρόσθετη ζήτηση για καύσιμα πετρελαίου, καθώς οι παραγωγοί ενέργειας στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις, και την αύξηση της παραγωγής του OPEC, που μεταφράζεται σε εξαγωγές. […] Πιστεύουμε ότι η πορεία αυτή θα διατηρηθεί, καθώς η ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να ανακάμπτει προς τα προ πανδημίας επίπεδα κατανάλωσης».
Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή της προσφοράς δεξαμενόπλοιων προς την ανάκαμψη του κλάδου. Ειδικότερα, οκτώ μεγάλα δεξαμενόπλοια (4 VLCCs και 4 Suezmaxes) οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μηνιαίο αριθμό διαλύσεων μεγάλων δεξαμενόπλοιων από τον Μάρτιο του 2018. Η υψηλή τιμή χάλυβα αποτελεί δέλεαρ για τη διάλυση μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων. Την ίδια στιγμή, οι τιμές νεότευκτων VLCCs κινούνται στα $107,5 εκατ. (11% αύξηση σε σχέση με το Q3), ενώ αυτές των Suezmaxes παρουσιάζουν αύξηση 14%.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η τάση αυτή αντανακλά και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων, καθώς τα slots έχουν γεμίσει με παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων (containerships, LNGC και bulkers). Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι διαθέσιμα για παραγγελίες δεξαμενόπλοιων όχι πριν από τα τέλη του 2024. Εν κατακλείδι, οι εξελίξεις και στο μέτωπο της προσφοράς είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, το γ’ τρίμηνο του έτους κατέγραψε απώλειες ύψους $105,9 εκατ. έναντι κερδών $46,2 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ