
Ιδιαίτερα αισιόδοξη για τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων εμφανίζεται στην τελευταία της ανακοίνωση για τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα η Euronav.
Πιο συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανακοίνωση ο κ. Hugo De Stoop, CEO της Euronav, αναφέρει: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι ότι έχουμε ξεφύγει από το κατώτατο σημείο του συγκεκριμένου κύκλου, μετά από ένα τρίτο τρίμηνο το οποίο ήταν από τα πιο απαιτητικά για την αγορά μας. Παράλληλα, με την εποχική άνοδο ενόψει χειμώνα, αρκετές συνιστώσες έχουν οδηγήσει σε ανοδική κίνηση στους ναύλους κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου ανακάμπτει, χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, ως μέρος της μετά Covid παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης, την επιπρόσθετη ζήτηση για καύσιμα πετρελαίου, καθώς οι παραγωγοί ενέργειας στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις, και την αύξηση της παραγωγής του OPEC, που μεταφράζεται σε εξαγωγές. […] Πιστεύουμε ότι η πορεία αυτή θα διατηρηθεί, καθώς η ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να ανακάμπτει προς τα προ πανδημίας επίπεδα κατανάλωσης».
Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή της προσφοράς δεξαμενόπλοιων προς την ανάκαμψη του κλάδου. Ειδικότερα, οκτώ μεγάλα δεξαμενόπλοια (4 VLCCs και 4 Suezmaxes) οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μηνιαίο αριθμό διαλύσεων μεγάλων δεξαμενόπλοιων από τον Μάρτιο του 2018. Η υψηλή τιμή χάλυβα αποτελεί δέλεαρ για τη διάλυση μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων. Την ίδια στιγμή, οι τιμές νεότευκτων VLCCs κινούνται στα $107,5 εκατ. (11% αύξηση σε σχέση με το Q3), ενώ αυτές των Suezmaxes παρουσιάζουν αύξηση 14%.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η τάση αυτή αντανακλά και την περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων, καθώς τα slots έχουν γεμίσει με παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων (containerships, LNGC και bulkers). Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι διαθέσιμα για παραγγελίες δεξαμενόπλοιων όχι πριν από τα τέλη του 2024. Εν κατακλείδι, οι εξελίξεις και στο μέτωπο της προσφοράς είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Euronav, το γ’ τρίμηνο του έτους κατέγραψε απώλειες ύψους $105,9 εκατ. έναντι κερδών $46,2 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ