
Ο όμιλος Damen παρέδωσε πρόσφατα δύο ηλεκτρικά πυροσβεστικά πλοία στη Flotte Hamburg, θυγατρική της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου (HPA), η οποία έχει αναλάβει την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών της ναυτιλίας στην πόλη του Αμβούργου.
Τα τελευταίας τεχνολογίας plug-in υβριδικά πλοία είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες χωρητικότητας 315 kWh, που τους επιτρέπουν να επιχειρούν στο λιμάνι του Αμβούργου αλλά και στις γύρω περιοχές παράγοντας μηδενικές εκπομπές. Το ένα από τα δύο πλοία θα διαχειρίζεται η πυροσβεστική υπηρεσία του Αμβούργου, ενώ το δεύτερο θα είναι στη διάθεση της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου αλλά και τρίτων μερών.
Τα κατηγορίας Damen Fire-Fighting Vessels 3508 διαθέτουν νέο σχεδιασμό, προσαρμοσμένο στα πιο πρόσφατα πρότυπα, έχουν μήκος 35,5 μ. και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 12 κόμβους. Επιπλέον, ο ειδικός τους σχεδιασμός τούς επιτρέπει, εκτός από πυρόσβεση, να αναλαμβάνουν δραστηριότητες όπως η παροχή νερού, υπηρεσίες διάσωσης και τεχνικής υποστήριξης, καθώς και ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, διαθέτοντας τη δυνατότητα να χαμηλώνουν τη γέφυρά τους, και με βύθισμα μόλις 1,5 μ., τα εν λόγω πλοία μπορούν να αναλάβουν την επιθεώρηση και τη συντήρηση γεφυρών εντός της πόλης, καθώς και να προσεγγίσουν σημεία όπου μεγαλύτερα πλοία αδυνατούν να φτάσουν. Τέλος, διαθέτουν συστήματα πυρόσβεσης με δυνατότητα απομακρυσμένης λειτουργίας, ενώ στο κατάστρωμά τους είναι δυνατόν να τοποθετηθούν ειδικά containers με πρόσθετο εξοπλισμό πυρόσβεσης, παρέχοντας τη δυνατότητα σε έως και 16 πυροσβέστες να επιχειρούν πάνω σε αυτά.
Τα κύτη των πλοίων κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Damen Shipyards Kozle στην Πολωνία και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο ναυπηγείο Damen Shipyards Hardinxveld στην Ολλανδία, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγησή τους.
Φωτό: www.damen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ