
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στην αγορά διαλύσεων την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας άνοδο 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν (145 εμπορικά πλοία).
Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μόλις οκτώ bulkers πωλήθηκαν προς διάλυση την προαναφερθείσα περίοδο, σημειώνοντας μείωση 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 48 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Η VesselsValue αποδίδει τα χαμηλά επίπεδα διαλύσεων των bulk carriers στην «εκτόξευση» της ναυλαγοράς τους.
Παράλληλα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν οι διαλύσεις των containerships. Μόλις δύο containerships, και μάλιστα ηλικίας άνω των 30 ετών, εξήλθαν του στόλου την περίοδο μεταξύ 30 Ιουνίου και 25 Οκτωβρίου, καταγράφοντας μείωση 94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Από την πλευρά τους, τα tankers διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαλύσεις της περιόδου, καθώς 112 tankers πωλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 69% των συνολικών διαλύσεων. Συνεπώς, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και μόλις 26 δεξαμενόπλοια είχαν πωληθεί σε γιάρδες διάλυσης.
Τέλος, η VesselsValue υπογραμμίζει πως τα επίπεδα διαλύσεων των bulkers και των containerships δύσκολα θα καταγράψουν άνοδο, παρά τις αυξημένες τιμές χάλυβα, λόγω της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς. Αντιθέτως, οι αυξημένες τιμές χάλυβα σε συνάρτηση με την αποδυναμωμένη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων υποκινούν τις διαλύσεις των τελευταίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ