
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στην αγορά διαλύσεων την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας άνοδο 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν (145 εμπορικά πλοία).
Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μόλις οκτώ bulkers πωλήθηκαν προς διάλυση την προαναφερθείσα περίοδο, σημειώνοντας μείωση 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 48 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Η VesselsValue αποδίδει τα χαμηλά επίπεδα διαλύσεων των bulk carriers στην «εκτόξευση» της ναυλαγοράς τους.
Παράλληλα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν οι διαλύσεις των containerships. Μόλις δύο containerships, και μάλιστα ηλικίας άνω των 30 ετών, εξήλθαν του στόλου την περίοδο μεταξύ 30 Ιουνίου και 25 Οκτωβρίου, καταγράφοντας μείωση 94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Από την πλευρά τους, τα tankers διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαλύσεις της περιόδου, καθώς 112 tankers πωλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 69% των συνολικών διαλύσεων. Συνεπώς, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και μόλις 26 δεξαμενόπλοια είχαν πωληθεί σε γιάρδες διάλυσης.
Τέλος, η VesselsValue υπογραμμίζει πως τα επίπεδα διαλύσεων των bulkers και των containerships δύσκολα θα καταγράψουν άνοδο, παρά τις αυξημένες τιμές χάλυβα, λόγω της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς. Αντιθέτως, οι αυξημένες τιμές χάλυβα σε συνάρτηση με την αποδυναμωμένη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων υποκινούν τις διαλύσεις των τελευταίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ