
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στην αγορά διαλύσεων την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας άνοδο 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν (145 εμπορικά πλοία).
Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μόλις οκτώ bulkers πωλήθηκαν προς διάλυση την προαναφερθείσα περίοδο, σημειώνοντας μείωση 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 48 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Η VesselsValue αποδίδει τα χαμηλά επίπεδα διαλύσεων των bulk carriers στην «εκτόξευση» της ναυλαγοράς τους.
Παράλληλα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν οι διαλύσεις των containerships. Μόλις δύο containerships, και μάλιστα ηλικίας άνω των 30 ετών, εξήλθαν του στόλου την περίοδο μεταξύ 30 Ιουνίου και 25 Οκτωβρίου, καταγράφοντας μείωση 94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Από την πλευρά τους, τα tankers διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαλύσεις της περιόδου, καθώς 112 tankers πωλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 69% των συνολικών διαλύσεων. Συνεπώς, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και μόλις 26 δεξαμενόπλοια είχαν πωληθεί σε γιάρδες διάλυσης.
Τέλος, η VesselsValue υπογραμμίζει πως τα επίπεδα διαλύσεων των bulkers και των containerships δύσκολα θα καταγράψουν άνοδο, παρά τις αυξημένες τιμές χάλυβα, λόγω της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς. Αντιθέτως, οι αυξημένες τιμές χάλυβα σε συνάρτηση με την αποδυναμωμένη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων υποκινούν τις διαλύσεις των τελευταίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ