
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στην αγορά διαλύσεων την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας άνοδο 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν (145 εμπορικά πλοία).
Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μόλις οκτώ bulkers πωλήθηκαν προς διάλυση την προαναφερθείσα περίοδο, σημειώνοντας μείωση 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 48 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Η VesselsValue αποδίδει τα χαμηλά επίπεδα διαλύσεων των bulk carriers στην «εκτόξευση» της ναυλαγοράς τους.
Παράλληλα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν οι διαλύσεις των containerships. Μόλις δύο containerships, και μάλιστα ηλικίας άνω των 30 ετών, εξήλθαν του στόλου την περίοδο μεταξύ 30 Ιουνίου και 25 Οκτωβρίου, καταγράφοντας μείωση 94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Από την πλευρά τους, τα tankers διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαλύσεις της περιόδου, καθώς 112 tankers πωλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 69% των συνολικών διαλύσεων. Συνεπώς, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και μόλις 26 δεξαμενόπλοια είχαν πωληθεί σε γιάρδες διάλυσης.
Τέλος, η VesselsValue υπογραμμίζει πως τα επίπεδα διαλύσεων των bulkers και των containerships δύσκολα θα καταγράψουν άνοδο, παρά τις αυξημένες τιμές χάλυβα, λόγω της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς. Αντιθέτως, οι αυξημένες τιμές χάλυβα σε συνάρτηση με την αποδυναμωμένη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων υποκινούν τις διαλύσεις των τελευταίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ