
Οι εκκλήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν προς τον OPEC+, προκειμένου ο Οργανισμός να προβεί σε περαιτέρω αύξηση της παραγωγής πετρελαίου δεν έχουν αποβεί αποτελεσματικές. Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, ο OPEC+ αποφάσισε σε συνεδρίασή του την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου να κρατήσει σταθερή την τωρινή πολιτική σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου, η οποία έχει τεθεί σε ισχύ τους τελευταίους μήνες.
Ειδικότερα, σε κοινή γραμμή, Ρωσία και Σαουδική Αραβία υποστήριξαν πως είναι ανέφικτο να υπάρξει περαιτέρω αύξηση της προσφοράς πέρα του προσχεδιασμένου. Την άποψη αυτή βασίζουν στο γεγονός πως επί του παρόντος επικρατεί αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά την ικανότητα της ζήτησης να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα. Έτσι υπάρχει πιθανότητα οι τιμές πετρελαίου να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα, δίχως να υπάρξει κάποια παρέμβαση στο πλάνο παραγωγής.
Η «απάθεια» του OPEC+ στις εκκλήσεις του Αμερικανού Προέδρου μονάχα προσθέτει στους πονοκεφάλους που αντιμετωπίζει ο Λευκός Οίκος. Καθώς οι τιμές βενζίνης στις ΗΠΑ βρίσκονται κοντά στα $4/γαλόνι, οι ΗΠΑ παραμένουν αντιμέτωπες με την ελλιπή προσφορά. Ταυτόχρονα, ο Λευκός Οίκος δεν έχει τη δικαιοδοσία να απαιτήσει αύξηση της εγχώριας παραγωγής πετρελαίου, γεγονός που καταδεικνύει πως η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη ίσως αναγκαστεί να στραφεί στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά της (SPR) προκειμένου να θέσει «φρένο» στην αυξητική ρότα των τιμών.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι τιμές πετρελαίου κατέγραψαν άνοδο την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου. Το Brent τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $80,90/βαρέλι ενώ το U.S. West Texas Intermediate στα $79,41/βαρέλι. Αναλυτές της τράπεζας UBS κάνουν λόγο για περαιτέρω άνοδο των τιμών πετρελαίου στα περίπου $90/βαρέλι τους επόμενους μήνες.
Υπενθυμίζεται, πως πρόσφατα οι τιμές πετρελαίου άγγιξαν υψηλά επταετίας, ωστόσο καταγράφουν πτώση την εβδομάδα 1 έως 5 Νοεμβρίου. Τέλος, το Brent βρίσκεται σε τροχιά εβδομαδιαίας πτώσης της τάξεως του 4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ