
Η εταιρεία Wärtsilä Exhaust Treatment και η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Solvang ASA συμφώνησαν να προχωρήσουν σε πιλοτική εγκατάσταση ενός συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) στο χωρητικότητας 21.000 κ.μ. πλοίο μεταφοράς αιθυλενίου «Clipper Eos» της Solvang.
Η Wärtsilä Exhaust Treatment βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού της μονάδας που πρόκειται να εγκατασταθεί στο πλοίο, ενώ πραγματοποιεί παράλληλα δοκιμές ενός συστήματος CCS στις εγκαταστάσεις της στο Moss της Νορβηγίας, με την εγκατάσταση του συστήματος στο «Clipper Eos» να αναμένεται να έχει πραγματοποιηθεί έως το 2023.
Το συγκεκριμένο έργο θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να ενισχύσουν τη θέση τους σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη καινοτόμων και βιώσιμων τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό κλάδο. Μέσω της νέας πιλοτικής μονάδας CCS, η Wärtsilä στοχεύει στην επίτευξη μείωσης κατά 70% των εκπομπών CO2 από τα καυσαέρια του πλοίου, ποσοστό που εξασφαλίζει συμμόρφωση με τους στόχους απανθρακοποίησης του IMO.
Σχολιάζοντας τη σύναψη της εν λόγω συμφωνίας συνεργασίας, ο Sigurd Jenssen, διευθυντής της Wärtsilä Exhaust Treatment, ανέφερε: «Η συνεργασία μας με τη Solvang για την κατασκευή και την εγκατάσταση μιας εμπορικά βιώσιμης μονάδας CCS αποδεικνύει πως βρισκόμαστε μόλις δύο με τρία χρόνια μακριά από το λανσάρισμα ενός ακόμα βασικού εργαλείου, που θα συμβάλει στις προσπάθειες επίτευξης της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η συνεργασία μας με τη Solvang τους επόμενους μήνες. Οι χερσαίες δοκιμές του συστήματος πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην εγκατάσταση της μονάδας στο «Clipper Eos», διασφαλίζοντας ότι τόσο η Wärtsilä όσο και η Solvang παραμένουν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη βιώσιμων τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό κλάδο».
Φωτό: Wärtsilä Exhaust Treatment
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ