
Η εταιρεία Wärtsilä Exhaust Treatment και η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Solvang ASA συμφώνησαν να προχωρήσουν σε πιλοτική εγκατάσταση ενός συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) στο χωρητικότητας 21.000 κ.μ. πλοίο μεταφοράς αιθυλενίου «Clipper Eos» της Solvang.
Η Wärtsilä Exhaust Treatment βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού της μονάδας που πρόκειται να εγκατασταθεί στο πλοίο, ενώ πραγματοποιεί παράλληλα δοκιμές ενός συστήματος CCS στις εγκαταστάσεις της στο Moss της Νορβηγίας, με την εγκατάσταση του συστήματος στο «Clipper Eos» να αναμένεται να έχει πραγματοποιηθεί έως το 2023.
Το συγκεκριμένο έργο θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να ενισχύσουν τη θέση τους σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη καινοτόμων και βιώσιμων τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό κλάδο. Μέσω της νέας πιλοτικής μονάδας CCS, η Wärtsilä στοχεύει στην επίτευξη μείωσης κατά 70% των εκπομπών CO2 από τα καυσαέρια του πλοίου, ποσοστό που εξασφαλίζει συμμόρφωση με τους στόχους απανθρακοποίησης του IMO.
Σχολιάζοντας τη σύναψη της εν λόγω συμφωνίας συνεργασίας, ο Sigurd Jenssen, διευθυντής της Wärtsilä Exhaust Treatment, ανέφερε: «Η συνεργασία μας με τη Solvang για την κατασκευή και την εγκατάσταση μιας εμπορικά βιώσιμης μονάδας CCS αποδεικνύει πως βρισκόμαστε μόλις δύο με τρία χρόνια μακριά από το λανσάρισμα ενός ακόμα βασικού εργαλείου, που θα συμβάλει στις προσπάθειες επίτευξης της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η συνεργασία μας με τη Solvang τους επόμενους μήνες. Οι χερσαίες δοκιμές του συστήματος πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην εγκατάσταση της μονάδας στο «Clipper Eos», διασφαλίζοντας ότι τόσο η Wärtsilä όσο και η Solvang παραμένουν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη βιώσιμων τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό κλάδο».
Φωτό: Wärtsilä Exhaust Treatment
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ