
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index το γ΄ τρίμηνο. H τριμηνιαία έρευνα πραγματοποιείται για λογαριασμό της ΜΚΟ Mission to Seafarers, με την υποστήριξη του Wallem Group και του Standard Club.
Ο δείκτης ικανοποίησης των ναυτικών για το γ΄ τρίμηνο αυξήθηκε στο 6,59/10 από το 5,99/10 το προηγούμενο τρίμηνο, αγγίζοντας τα προ πανδημίας επίπεδα και συγκεκριμένα του γ΄ τριμήνου του 2019. Η Mission to Seafarers σημειώνει ότι οι περιορισμοί στους οποίους υπόκεινται οι ναυτικοί σταδιακά χαλαρώνουν, ενώ τα μέτρα που λαμβάνονται προς υποστήριξή τους αρχίζουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Τα παραπάνω αντανακλώνται στην αύξηση του δείκτη.
Από την έξαρση της πανδημίας, η αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού αποτελούν σοβαρές προκλήσεις για το σύνολο του κλάδου της ναυτιλίας. Στην έρευνα, το 5% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι έχουν βρεθεί στη θάλασσα για πάνω από έναν χρόνο, ενώ ένα 13% αποκρίθηκε ότι έμειναν στα πλοία πάνω από εννέα μήνες.
Στην έρευνα τονίζεται ότι η παρατεταμένη κρίση των αλλαγών πληρωμάτων έχει οδηγήσει πολλούς ναυτικούς να επιταχύνουν τα πλάνα τους για καριέρα στη στεριά, ενώ, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, πολλοί ναυτικοί δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στη θάλασσα έχοντας γυρίσει στα σπίτια τους.
Το ζήτημα της διατήρησης ναυτικών σε ένα ήδη απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί σημαντική πρόκληση. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες, τα επόμενα χρόνια θα καταγραφεί έλλειμμα ναυτικών, ενώ δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ένας μηχανισμός διαχείρισης της ανισορροπίας προσφοράς και ζήτησης.
Η επικοινωνία με τη στεριά αναδείχθηκε θέμα ζωτικής σημασίας για ακόμα ένα τρίμηνο, καθώς προκύπτει ξεκάθαρα ότι τα πληρώματα τα οποία δεν έχουν πρόσβαση ή έχουν κακής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι ικανοποιημένα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση ναυτικού που συμμετείχε στην έρευνα: «Το ίντερνετ επάνω στο πλοίο κοστίζει $25 για 100 MB».
Ο κ. Andrew Wright, γενικός γραμματέας της Mission to Seafarers, υπογραμμίζει ότι, με βάση την έρευνα, ο αντίκτυπος της πανδημίας στο ηθικό των ναυτικών έχει μετριαστεί, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να ειπωθεί εάν πρόκειται για την αρχή μιας θετικής αλλαγής ή εάν οι ναυτικοί εμφανίζονται περισσότερο ανθεκτικοί στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μπορείτε να διαβάσετε το report εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ