
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index το γ΄ τρίμηνο. H τριμηνιαία έρευνα πραγματοποιείται για λογαριασμό της ΜΚΟ Mission to Seafarers, με την υποστήριξη του Wallem Group και του Standard Club.
Ο δείκτης ικανοποίησης των ναυτικών για το γ΄ τρίμηνο αυξήθηκε στο 6,59/10 από το 5,99/10 το προηγούμενο τρίμηνο, αγγίζοντας τα προ πανδημίας επίπεδα και συγκεκριμένα του γ΄ τριμήνου του 2019. Η Mission to Seafarers σημειώνει ότι οι περιορισμοί στους οποίους υπόκεινται οι ναυτικοί σταδιακά χαλαρώνουν, ενώ τα μέτρα που λαμβάνονται προς υποστήριξή τους αρχίζουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Τα παραπάνω αντανακλώνται στην αύξηση του δείκτη.
Από την έξαρση της πανδημίας, η αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού αποτελούν σοβαρές προκλήσεις για το σύνολο του κλάδου της ναυτιλίας. Στην έρευνα, το 5% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι έχουν βρεθεί στη θάλασσα για πάνω από έναν χρόνο, ενώ ένα 13% αποκρίθηκε ότι έμειναν στα πλοία πάνω από εννέα μήνες.
Στην έρευνα τονίζεται ότι η παρατεταμένη κρίση των αλλαγών πληρωμάτων έχει οδηγήσει πολλούς ναυτικούς να επιταχύνουν τα πλάνα τους για καριέρα στη στεριά, ενώ, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, πολλοί ναυτικοί δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στη θάλασσα έχοντας γυρίσει στα σπίτια τους.
Το ζήτημα της διατήρησης ναυτικών σε ένα ήδη απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί σημαντική πρόκληση. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες, τα επόμενα χρόνια θα καταγραφεί έλλειμμα ναυτικών, ενώ δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ένας μηχανισμός διαχείρισης της ανισορροπίας προσφοράς και ζήτησης.
Η επικοινωνία με τη στεριά αναδείχθηκε θέμα ζωτικής σημασίας για ακόμα ένα τρίμηνο, καθώς προκύπτει ξεκάθαρα ότι τα πληρώματα τα οποία δεν έχουν πρόσβαση ή έχουν κακής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι ικανοποιημένα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση ναυτικού που συμμετείχε στην έρευνα: «Το ίντερνετ επάνω στο πλοίο κοστίζει $25 για 100 MB».
Ο κ. Andrew Wright, γενικός γραμματέας της Mission to Seafarers, υπογραμμίζει ότι, με βάση την έρευνα, ο αντίκτυπος της πανδημίας στο ηθικό των ναυτικών έχει μετριαστεί, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να ειπωθεί εάν πρόκειται για την αρχή μιας θετικής αλλαγής ή εάν οι ναυτικοί εμφανίζονται περισσότερο ανθεκτικοί στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μπορείτε να διαβάσετε το report εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ