
Η λιμενική συμφόρηση συνεχίζει να ταλανίζει τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες, με επίκεντρο τους τερματικούς σταθμούς των λιμένων Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς. Όπως αναφέρει το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press, οι λιμενικές αρχές στην Καλιφόρνια θα επιβάλουν πρόστιμα σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα εμπορευματοκιβώτια παραμένουν άνω του επιτρεπομένου στους τερματικούς σταθμούς των προαναφερθέντων λιμένων.
Ειδικότερα, τα εμπορευματοκιβώτια που είναι προγραμματισμένο να μεταφερθούν οδικώς θα έχουν δικαίωμα παραμονής στους λιμένες για εννέα ημέρες από την άφιξή τους. Ταυτόχρονα, εκείνα που πρόκειται να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς θα έχουν επιτρεπόμενο όριο παραμονής τις τρεις ημέρες. Από τη λήξη των επιτρεπόμενων χρονικών ορίων και έπειτα, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα δέχονται πρόστιμο $100 ανά εμπορευματοκιβώτιο, το οποίο θα αυξάνεται κατά $100 για κάθε ημέρα για κάθε εμπορευματοκιβώτιο.
Υπενθυμίζεται πως το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης διέρχονται από τους τερματικούς των Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς. Το νέο μέτρο, που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου, προσβλέπει στη λιμενική αποσυμφόρηση, μετά τα απανωτά χτυπήματα στην ομαλή λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο λιμένες έχουν λάβει άδεια από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για 24ωρη λειτουργία στο πλαίσιο της διασφάλισης των καταναλωτικών ροών.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ