
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι για συγκεκριμένες αγορές, όπως αναφέρει στο πιο πρόσφατο «Shipping Intelligence Weekly» η Clarksons. Συγκεκριμένα, ο cross-segment δείκτης ClarkSea κατέγραψε περαιτέρω αύξηση την εβδομάδα 18-22 Οκτωβρίου (1%) και ανήλθε στα $42.468/ημέρα, με τη μέση τιμή του έτους να βρίσκεται σε 80% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα έτος πριν.
Επιπλέον, σημάδια βελτίωσης παρουσίασε και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα μέσα κέρδη των Suezmaxes να ανέρχονται στα $14.862/ημέρα, καταγράφοντας άνοδο 34% σε σύγκριση με την εβδομάδα 11-15 Οκτωβρίου. Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε για την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με τα κέρδη των Capesizes να ανέρχονται στα $48.293/ημέρα στη spot αγορά.
Παράλληλα, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες παραμένει εκτεταμένη, με νέο ρεκόρ την προαναφερθείσα εβδομάδα, καθώς, σύμφωνα με δείκτη της Clarksons, το 33,3% του στόλου, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, βρισκόταν σε λιμένες την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο επί της συμφόρησης τα containerships, καθώς το 37,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους ανέμενε να ξεφορτώσει σε κάποιο λιμάνι.
Ακόμη, βάσει της Clarksons, οι αγοραπωλησίες πλοίων που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του έτους ανέρχονται σε 1.959 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 124 εκατ. dwt, καταγράφοντας ρεκόρ. Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, εκείνες έχουν ανέλθει σε 1.353 πλοία από τις αρχές του έτους, αυξημένες κατά 67% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, σε ετήσια βάση. Τέλος, οι τιμές διάλυσης αυξάνονται στην Ινδία (MR/Handy tanker: $610/ldt), με περαιτέρω άνοδο στη δραστηριότητα να παραμένει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ