
 
															Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι για συγκεκριμένες αγορές, όπως αναφέρει στο πιο πρόσφατο «Shipping Intelligence Weekly» η Clarksons. Συγκεκριμένα, ο cross-segment δείκτης ClarkSea κατέγραψε περαιτέρω αύξηση την εβδομάδα 18-22 Οκτωβρίου (1%) και ανήλθε στα $42.468/ημέρα, με τη μέση τιμή του έτους να βρίσκεται σε 80% υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα έτος πριν.
Επιπλέον, σημάδια βελτίωσης παρουσίασε και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα μέσα κέρδη των Suezmaxes να ανέρχονται στα $14.862/ημέρα, καταγράφοντας άνοδο 34% σε σύγκριση με την εβδομάδα 11-15 Οκτωβρίου. Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε για την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με τα κέρδη των Capesizes να ανέρχονται στα $48.293/ημέρα στη spot αγορά.
Παράλληλα, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες παραμένει εκτεταμένη, με νέο ρεκόρ την προαναφερθείσα εβδομάδα, καθώς, σύμφωνα με δείκτη της Clarksons, το 33,3% του στόλου, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, βρισκόταν σε λιμένες την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο επί της συμφόρησης τα containerships, καθώς το 37,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους ανέμενε να ξεφορτώσει σε κάποιο λιμάνι.
Ακόμη, βάσει της Clarksons, οι αγοραπωλησίες πλοίων που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του έτους ανέρχονται σε 1.959 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 124 εκατ. dwt, καταγράφοντας ρεκόρ. Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, εκείνες έχουν ανέλθει σε 1.353 πλοία από τις αρχές του έτους, αυξημένες κατά 67% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, σε ετήσια βάση. Τέλος, οι τιμές διάλυσης αυξάνονται στην Ινδία (MR/Handy tanker: $610/ldt), με περαιτέρω άνοδο στη δραστηριότητα να παραμένει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων…

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Η Αρκτική αναδεικνύεται σε «θησαυρό» υδρογονανθράκων, με τη Ρωσία να κατέχει τη μερίδα του λέοντος των αποθεμάτων σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ